Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

28 juni 2011

min födelsedagspresent

- En blinddate..!?

Igår så fyllde ju jag år och precis när jag hade vaknat, så ringde en tjejkompis och gratulerade mig och sa att hon hade en present till mig. Hon kom upp till mig och vi gick ut och satte oss på min balkong och solade lite, så säger hon: "Jag har hittat den perfekta killen till dig, du får honom i födelsedagspresent av mig. Han kommer ner ifrån Norrköping idag för att träffa dig!" -jag blev chockad och började fråga ut henne om hur och varför m.m. Det lät ju spännande när hon förklarade allt och visade mig bilder på honom. Timmarna fram till tiden då han skulle komma, gick väldigt fort. Min tjejkompis var mer nervös än vad jag var och det var riktigt roligt! När han väl var här, så mötte vi upp honom och allt kändes så overkligt. Det var precis som att vi kände varandra sen länge, när det inte fanns någon som helst konstig spänning eller nervositet i luften, utan vi pratade om allt och ingenting. Sen så gick vi alla tre upp på stan och åt pizza på Red Light, där vi knappt hade hunnit halvvägs in på våra pizzor, när en stor fiskmås flög in på uteserveringen och anföll vår mat. Alla som satt och åt där blev chockade, rädda och förbannade. Vi tappade iallafall snabbt aptiten och gick snabbt därifrån. Vi gick till Hemköp och handlade lite, för att sedan åka hem. Där började frågelekarna och det var väldigt intressant och trevligt. Han har en dotter, som är född den 31 oktober 2009 och som är jätte söt. Vi har bestämt att vi ska ses fler gånger. Det ska bli trevligt att få lära känna honom. Jag uppskattar att han ger Rasmus väldigt mycket uppmärksamhet och busar med honom.

Nu sitter jag och min mamma på min balkong och dricker kaffe. Eric och Rasmus är inne och lyssnar på musik. Får se vad denna dagen har att erbjuda. Dagen ska bli oehört varm sägs det, så det blir kanske att ta en långpromenad och se vart man hamnar. En glass ska det definitivt bli. Jag ska iallafall njuta av dagen, för jag har en känsla av att den kommer att bli bra!
Published with Blogger-droid v1.7.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.