Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

14 juli 2011

en helt vanlig dag, eller?

I dag så har det varit en väldigt händelserik dag, av många anledningar, men jag är glad att jag har tålamod och står ut, oavsett vad som än händer. Vissa skulle nog inte acceptera sånt, men jag har en tendens att förstå och tro väl om alla, tro på att alla onda kan bli goda och så vidare.. Kalla mig galen om du vill, men jag vet när det är nog och jag lovar att jag inte låter detta gå alldeles för långt eller överstiga gränsen för vad som är rimligt och onormalt. Jag är inte samma person som jag en gång var, när jag var ung och naiv och trodde att jag var odödlig, utan jag har nu ett mognare perspektiv och jag vet vad som är rätt och fel. Visst, det finns nog de som inte känner mig riktigt, men som tror att de känner mig och som mer än gärna kommer med åsikter om hur jag fungerar och vad jag tycker och tänker, men jag skrattar bara åt er, för det finns INGEN som känner mig, inte ens min egen mor. Så sug på den ni! Jag vet iallafall att om det är någon som verkligen känner mig, som vet när jag mår bra eller mår dåligt, så är det min son. Han är det enda som jag låter komma mig nära och som jag verkligen släpper in i mitt liv och låter röra vid mitt hjärta. Men men, ska inte gnälla nu, utan nu ska jag vara glad över den lycka som jag känner och den glädje som jag känner av att vara mamma till Rasmus. Och jag är glad och har pirr i magen, för att jag vet att du försöker älskling, även om det många gånger känns svårt och jobbigt, när vi börjar tjafsa om något fjantigt! Men vi vet vad vi känner och vart vi står, att vi alltid löser det tillsammans, om vi bara låter det smälta och accepterar att vi har olika åsikter om vissa saker. Jag är stolt över vad jag har åstadkommit under det senaste halvåret, hur bra jag har börjat må och hur saker och ting har börjat falla på plats, rakt framför mina ögon. Jag kanske inte är den perfektaste, men jag vet att jag har det perfektaste som finns, och det är min son, och jag gör mitt bästa för att vara den mamma som han behöver. Jag älskar min Rasmus mest och kommer alltid att stå vid hans sida. Han är min ögonsten och den vackraste på jorden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.