Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

3 augusti 2011

2 dagar kvar

Försöker få Rasmus att sova lite middag, men det är lättare sagt än gjort, när Alicia visar honom så mycket uppmärksamhet. Men tjiii den som ger sig! Tröttheten finns där, det märker jag minsann, bara viljan till att sova som saknas.. Men den kommer snart, när han tröttnat på att streta emot tröttheten.

Amelia är ute och cyklar lite. Hon är så duktig. Hon fick en ny cykel igår, eftersom någon idiot hade varit och stulit hennes cykel ifrån cykelrummet häromdagen. Hur kan någon sjunka så lågt att de går och tar saker ifrån ett barn? Empatilösa människor borde sättas på en ö långt ifrån mänskligheten och skämmas - - tänka över sina misstag och lära sig av dem! Men kul att se att det finns vänliga själar också, som kommer och knackar på ens dörr och säger att de har en cykel som Amelia kan få om hon vill ha den. Hon älskar verkligen cykeln, så nu sen vi hämtade den, så är hon ute och cyklar hela tiden. Hon har nyligen lärt sig att cykla utan stödhjulen, men hennes nästa knepiga problem hon har är att komma iväg själv, utan att man hjälper henne. Alltså, att sätta sig på cykeln och kunna cykla iväg själv.. Nu får man hjälpa henne lite och få upp farten, för när cykeln väl är i rullning så kommer hon vidare själv. Så nu försöker hon med hjälp av staket och såna saker, att hålla i och sen försöka komma i rullning, men det är faktiskt svårare än vad man tror.. men hon är envis och det är bra..

Alicia går omkring och bär på en grytvante.. Och är överlycklig! Otroligt vad såna enkla saker kan göra ett litet barn så glad och sysselsatt. Hon är så söt. Tänker mycket på vilket skillnad det är i utvecklingen. Alicia är 9 månader äldre än Rasmus.. Och 9 månader låter ju inte så mycket, men jisses vad de hinner utvecka under 9 månader. Men Rasmus kommer dit snart han också. Han börjar nog krypa snart! För han har börjat ställa sig på alla fyra och gunga, så det dröjer nog inte många veckor förrän han kommer på hur han tar sig framåt också. Åla det gör han ju och rullar, så framåt kommer han ju redan. Han är så duktig. BVC säger att han utvecklas helt normalt och tar allting i sin takt. Vi ska till BVC igen den 24 augusti, på 10 mån kontroll. Ska bli intressant och se hur mycket han har växt sen 8 mån kontrollen.

Jag och Rasmus var borta på Amiralen och postade ett viktigt brev, så förhoppningsvis så är det framme hos mottagaren imorgon. Eller det måste vara framme imorgon, rättare sagt!! Nu är det bara 2 dagar kvar tills jag får mysa med min älskling igen. Och på fredag så kommer även Carolin och hennes son Noel hem till oss, så Rasmus och Noel ska leka lite och vi ska fika, så då ska jag göra någon paj hade jag tänkt mig. Imorgon så ska jag och Rebecca ta en sväng in till stan och även då även ta en runda förbi Babyproffsen på vägen dit.

Nej, nu ska jag leka lite med Alicia och se om Rasmus somnar snart! Varm är det som i en bastu, men varför gnälla över värmen, när vintern snart är här ändå.. Kylan kommer vara här fortare än vad man hoppas, och då kommer man att sakna sommaren och värmen. Men förhoppningsvis så får man njuta av den vackra hösten lite innan vintern och snön kommer. Om jag minns rätt, så kommer vintern lite senare här nere i Blekinge, än vad den gjorde när jag bodde uppe i Östergötland. Tidig eller sen, huvudsaken är att det är snö på julafton iallafall, sen får det vara hur det vill.

Ha en underbar dag allihopa.

Johan <3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.