Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

31 augusti 2011

sista onsdagen i augusti

Rasmus och Amelia sitter och tittar på barnprogram, medan jag går runt och plockar lite. Men jag tittar lite jag också när jag går förbi.. Just nu så är det bolibompa de kollar på.

Väntar på att Rebecca ska ringa.. Än har vi inte bestämt om vi ska vara hos mig eller hos henne och dricka kaffe.. Igår var vi hos mig och i förgår hos henne, men det återstår att se sen.

Igår hade jag en sån fruktansvärd huvudvärk, var och handlade igårkväll men glömde självklart bort att köpa panodil.. Så att somna igår var svårt, men efter några timmars vridande och vändande, så lyckades jag tillslut.

Igår så bakade jag en blåbärspaj till kaffet, vilken verkligen blev uppskattad, även av mig... Med massor av vaniljsås så kunde jag också äta av den hahaha. Det var jätte trevligt som alltid.

På tisdag så börjar Unga Föräldrar igen, efter att de haft uppehåll under sommaren. Ska bli kul att börja gå dit igen på tisdagarna. Träffa de andra mammorna och barnen kan leka, nu är ju Rasmus lite större än när vi var där sist, så nu kan ju han leka med de andra barnen på ett helt annat sätt och det ska bli kul att få se.

Undra vad jag ska laga till middag idag... Köttfärssås kanske? Med pasta eller spagetti till...?! I köttfärssåsen har jag, 800gram blandfärs, 1 hackad gul lök, 3 klyftor pressad vitlök, 1 burk hackade champinjoner, 2msk Slotts delikatesskryddade tomatpuré, 5 msk Felix Ketchup, 3dl Arlas creme fraiche och 5dl Arlas vispgrädde. Kryddningen är salt, svartpeppar, kryddpeppar, spiskummin, cayennepeppar, paprika, curry, grillkrydda och vitlökspulver. Till severing har jag fetaost, majs och Tzatziki.
Säger bara en sak om det, VÄRLDENS GODASTE MAT!!!!
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.