Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

31 augusti 2011

Hello Kitty

Efter att vi kommit hem ifrån Rebecca och Freddy, så var det läggdags för Rasmus, så honom la jag i sin säng med en flaska välling och skruvade upp speldosan så han skulle somna. När det var gjort så satte jag igång och dammsugade hela lägenheten, för det var lite smulor från chips nedanför soffan, så det var skönt när det var gjort. Då, fick jag för mig att jag var sugen på att måla lite.. Så jag plockade fram skisspennorna, vattenfärgen, penslarna, skissblocket och en burk med vatten, gick in i vardagsrummet och satte mig vid bordet. Funderade inte länge innan jag kom på vad jag skulle måla.. Hello Kitty! Rebeccas och Freddys äldsta dotter älskar Helly Kitty, och jag vet att jag hade lovat henne att jag skulle göra en sån till henne en dag, så jag började att tänka på hur katten ser ut och började skissa lite.. Det blev både en och annan förändring i bilden innan jag vart nöjd med den och kunde börja finputsa konturerna och formarna, för att sedan börja färglägga med vattenfärgen. När det kom till färgerna så började jag fundera på hur Amelias filt såg ut och vilja färger katten hade på den och började använda rosa i olika nyanser, vilket resulterade i (enligt mig själv) i en duglig och hyfsat bra kopia av Hello Kitty, för att vara målad av mig på fri hand och ur minnet. Så nu sitter jag och inväntar Rebecca som komma vilken minut som helst och innan dess tänkte jag att jag kunde ta ett foto på bilden, av min allra första Hello Kitty teckning, innan jag överlämnar den till Rebecca.

Såå.... Vad tycker ni? Får jag höra era åsikter..?
Published with Blogger-droid v1.7.4

2 kommentarer:

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.