Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

9 september 2011

enkelt & stilrent


Jag har nog bestämt mig nu, jag tror jag vet exakt vad jag vill ha och hur jag vill ha det.

Det ska vara enkelt och stilrent!

Väggarna är målade i en ljus nyans av coffée au latté. (det passar till allt och perfekt till mig)

En enkel högglans vit tvbänk med fötter i förkromat stål, av märket LACK från IKEA. På det en 42" LCD tv med vit ram. Och över det ska jag ha 3 stora tavlor på Rasmus.

En kombinationssoffa med schäslong och divan, i tyget Vera svart, av märket LIVERPOOL från MIO. Till den ett soffbord med vit lackad yta och ben i förkromat stål, av märket KLUBBO från IKEA. Under det en ryamatta med lång lugg i cappucinofärg, av märket POLAR från MIO. Bredvid så tänkte jag mig en smal vägghylla med 8 hyllplan i vitlack, av märket LIVING från MIO. Och i taket en lampa som hänger lågt över soffbordet, med stor mörklila lampskärm, av märket HOME från MIO. På väggen ovanför soffan en hylla i högglans vit, av märket LACK från IKEA.

Som matsalsmöbler i vardagsrummet så har jag bestämt mig för ett ellips matbord i vitlack med spännben i kromad metall, 160x100cm, av märket PLAINE och med 4 stolar i vit lack med ben i kromad metall, av märket MILTON från MIO. Under det en tänkte jag ha en likadan matta som vid soffan och en likadan lampa som över soffbordet.

Datorbord har jag valt genom att kombinera det exakt efter mina önskemål. En enkel bordsskiva med vit lackad yta, av märket VIKA AMON och fyra stålben, av märket VIKA MOLIDEN från IKEA. Ovan en vit vägghylla av märket LACK från IKEA. Allt är noga utvalt så att allting passar ihop - enkelt och stilrent - det är vardagsrummets inredning och design.

Dekorationen har jag inte bestämt än, för jag vet att jag kommer att ha en helt annan tanke gällande dekoration imorgon, så därför får det vänta till sist. Men, jag har ändå lite små tankar..


I köket, där ska allting gå i vitt, grönt och något svart, men fortfarande enkelt och stilrent.

Köksbord i oljad massiv ek, 140x90cm, av märket DALARÖ och 4 stolar, av märket LÄCKÖ med klädd sits i svart läderimitation från MIO.

Ljusgröna panelgardiner med vita schabloner. Gröna förvaringsburkar med vit text beskrivande innehållet. Ovanför matbordet en taklampa med stor rundad skärm av stål lackad vit, av märket IKEA 365+ BRASA från IKEA.

Mer än såhär har jag inte bestämt mig för, men känner jag mig rätt så lär jag nog stryka ett och annat och ersätta det med något annat istället.. Men som tur är så måste jag inte ha bestämt mig helt imorgon, så jag behöver inte stressa i natt. Så nu ska jag gå och sova med gott samvete, njuta av sömnen och vakna utvilad imorgon när Rasmus vaknar. Men nu har jag iallafall delat med mig lite av mina tankar om hur jag ska ha det såsmåningom.. Men som sagt, exakt hur det kommer att bli i slutändan är INTE hugget i sten ännu, ett ord - BESLUTÅNGEST!

Nu släcker jag ner här hemma och bäddar ner mig under mitt gosiga täcke istället och kramas med kudden. Men jag saknar ditt sällskap!

GODNATT och sov gott :)
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.