Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

15 september 2011

godmorgon

Som inledning idag tänkte jag berätta att Rasmus har kommit på att tv har en avstängningsknapp, så han reser sig mot tvbänken och stänger av och på tvn upprepade gånger, tills något annat vinner hans uppmärksamhet. Väldigt kul när man kollar på nyheterna... Hahaha!

Och så till lite annat..
Idag tror jag det blir en lugn dag, med lek och bus hemma. Funderar på vad vi ska äta för mat. Jag är trött idag, trots att Rasmus gav mig sovmorgon till kl 10:30 ungefär. Kanske sov för mycket...?! Ligger på soffan nu och vilar lite.. Kollar på Händige Mandy på Disney Junior-kanalen. En sak som är nytt för idag är att Rasmus har upptäckt att det går lättare att bajsa när han står upp eller sitter på huk, så det är vad han gör just nu. Balansen är bättre också, för han kan med hjälp av bara EN hand, resa sig, stå och leka, sätta sig från stående ställning och gå ner på huk, utan att behöva använda båda händerna. Jag tycker att det är duktigt av honom. Han övar varje dag på att lära sig nya saker, rörelser och att förbättra sina färdigheter som han redan kan. Stolt mamma!
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.