Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

7 september 2011

kaffe och bulle

Är hemma hos Katrine, dricker kaffe och har ätit bullar. Tog med mig 3 påsar med bullar till henne, eftersom hon var så snäll och gav mig de ingredienserna som jag saknade när jag bakade igår. Bullarna tyckte hon var jätte goda, det är ju kul att höra.

Rasmus sover just nu och hans feber är nästan helt borta. Min huvudvärk är kvar, likaså illamåendet, men inte så intensiv så att jag känner att jag måste kräkas, vilket jag är jätte glad över. Jag hatar att kräkas!

Vad som händer resten av dagen vet jag inte än, men vi är nog kvar här ett tag till iallafall, sen får vi se vad som händer. Kanske äta bullar och titta på tv? Ikväll är det iallafall Efterlyst och det måste jag verkligen se, för ikväll så tar de upp fallet om Peter, som försvann under sin kvällspromenad här i Karlskrona för ett par veckor sen.  Läs mer. Känns helt overkligt att detta har hänt. Hur kan en person bara gå upp i rök sådär?

Rasmus har börjat resa sig mot möbler och i spjälsängen, vilket är jätte kul att se. Han är så duktig. Han kryper även nu och fort går det. Nyfiken på allt, speciellt hål, som hålen på foppatofflor eller runda saker som knappar och pluppar som sitter på möbler, i bilen och på vagnen. Och minne det har han, han minns vart alla hål och pluppar och knappar finns. Som i bilen tex, han åker inte bil varje dag, men varje gång han sätter sig i bilen så ska han sträcka sig efter hålen där nackstödet ska sitta i mittemot hans stol.

Han kan även säga några fåtal ord nu, som mamma, pappa, titta och mommo. Han vet även vad en lampa är, när man frågar honom "vart är lampan?" så tittar han upp mot taklampan. Jag tycker det är jätte duktigt av honom. Jag vet inte om det är vanligt eller normalt av en 10 månaders att kunna det, men jag tycker han är duktig iallafall. Han utvecklas utmärkt, precis som en 10 månaders ska göra enligt BVC och följer sin kurva som han ska. Nu väger han 9165gram och är 73cm lång. I kläder har han nu storlekarna 74-80 i bodies, 68-74 i tröjor och 62-74 i byxor. Så i vinteroverallen så blir det storlek 80-86 och i vinterkängorna storlek 18-19. Helt otroligt vad de växer, han har ju liksom gått upp 5kg och växt 25cm sen han föddes..

Nej, nu ska jag vara lite social mot Katrine och dricka lite mer kaffe..


Vad tycker ni om den nya designen på bloggen föresten? Jag har beslutångest just nu, så den får se ut såhär tills jag har bestämt mig helt och gjort den mer personlig när jag får hem min egen dator och har tid och lust att sitta i photoshop och få ihop en header och ett utseende som jag är nöjd med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.