Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

23 september 2011

Värt att veta om mig..


http://sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

Något som ni kanske inte visste om mig? - Jag har en diagnos, Aspergers Syndrom.

Men Jag duger för den jag är. Jag har vissa fördelar. Jag är tacksam för att jag har denna diagnos, jag är stolt över det. Den ger mig tålamod i knepiga uppgifter, den får mig att kunna hålla rutiner och fasta tider, jag mår bäst med planeringar och jag ogillar plötsliga förändringar i planeringar etc, jag är envis, unik och väldigt begåvad, har en högre intelligens än de flesta. Jag har fotografiskt minne, superbra sifferminne, väldigt bra lokalsinne, jag kommer ihåg ALLT som sägs, görs och händer omkring mig. Alla mina fördelar över vinner mina nackdelar. En del kan uppfatta mig som konstig, men har man överseende och lär känna mig ordentligt, så märker man att jag inte är någon sämre människa för att jag har en diagnos. Jag är en fantastisk mamma, en god vän och en smart individ. Bara för att man har en diagnos så är man ändå en människa och duger precis för den man är. Ingen kan vända en diagnos emot en, den kan däremot vara till en fördel. Jag bryr mig om alla runt omkring mig, känner empati även för dem som inte förtjänar det, jag har lätt att förstå andras känslor, jag är en bra lyssnare, barn och djur har alltid tytt sig till mig, jag respekterar alla som visar mig respekt, jag har ett stort hjärta, jag är alltid ärlig, jag känner precis vad jag tycker, tänker och känner, får jag ett intresse så växer det intensivt, jag är noggrann med allt jag gör, jag kan vara petig och lite av en perfektionist ibland, jag vet vart jag står och jag har båda fötterna på Jorden. Jag trivs med den jag är. Jag är en stolt över att ha Aspergers.

Har ni någonsin sett filmen "i rymden finns inga känslor"? Om inte, så rekommenderar jag den starkt.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.