Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

11 november 2011

förlåt

Jag ber om ursäkt för mitt dåliga bloggande..


Det var ett tag sen jag skrev nu, så jag får ta och göra en uppdatering om dagarna som gått..


Jag kan börja med förra veckan..


31/10 - Måndag:

Den dagen hände det inget särskilt, träffade Tessan och sen spenderade jag och Rasmus dagen med massa mys och bus.


1/11 - Tisdag:

Rasmus var med sin mormor, då jag åkte till Kalmar med Unga Föräldrar-gruppen och gick en heldag på Ikea, mycket trevligt. Fick även träffa Malin, som åkte ut till Ikea för att träffa mig. Tack gumman! Men det blev en hel del saker till både Rasmus och lägenheten. Blev en väldigt bra dag. När jag kom hem så var Rasmus vaken och kaffet var färdigt och stod och väntade på mig, Tessan var också där och väntade på mig, så kvällen spenderade jag med Tessan, efter att ha myst med Rasmus och sedan nattat honom.


2/11 - Onsdag:

Dagen började bra, Rasmus gav mig sovmorgon till 10 och det var uppskattat. Sen kom mamma på kaffe, en stund senare så kom även Tessan på besök. Spenderade stor del av dagen till att packa upp det jag köpte på Ikea och sen när det var gjort, så blev jag rastlös och sa till mamma att jag ville åka till Ullared.. Mamma tänkte en stund och sen gav hon klartecken. Jag slängde mig på datorn och letade fram ett boende som jag hade kollat in några dagar tidigare och ringde sedan och bokade in oss för en natt där. Ett par timmar senare så var vi på väg och jag var riktigt glad. Väl framme, så var det lagom till att gå och lägga sig. Hade svårigheter med att somna, men lyckades efter en stund. Och när jag väl hade somnat, så sov jag otroligt gott.


3/11 - Torsdag:

Vid kl 6:30 ringde klockan, men jag ville sova lite till, så det gjorde jag.. Sen checkade vi ut och åkte till Ullared, som låg ca 2 mil därifrån. Väl i Ullared så mådde jag himmelskt bra. Rasmus trivdes bra, han satt och pekade på alla och vinkade åt de andra barnen som han såg i sina vagnar. Det blev tre turer in och ut på Gekås, istället för att köpa allt på en gång. Hittade jätte mycket, köpte kläder till Rasmus så att han klarar sig enda till sommaren nu. Han fick två vinteroveraller, mössa, vantar och halsduk, bodies, byxor och strumpor, dressar och pyjamasar, leksaker och en Non-Spill flaska med en pip på istället för napp, ett bordsunderlägg med barbapapa och lite annat smått och skoj.. Jag själv hittade mig en ny vinterjacka, två par leggings, ett linne och ett par strumpor, en tjocktröja med dragkedja, en stickad cardigan och lite andra små saker. Blev lite julklappar också, hushållsprylar, hygienartiklar och annat smått och gott till lägenheten. Men nöjd var jag verkligen, så därför så ska jag åka dit igen den 26/11 med ett par vänner, för att handla ännu mera hihi..


4/11 - Fredag: 

Jag var rätt trött när jag vaknade, saknade Ullared men var glad över att jag fått sova i min egen säng i natt. Efter att vi ätit frukost så blev det mycket mys, för Rasmus skulle åka till sin pappa över helgen, så all tid spenderades med att mysa och kramas. Det blir alltid jobbigt inför de helgerna som jag ska behöva vara ifrån Rasmus så jag var jätte deppig minuterna innan Rasmus åkte, jag ville inte släppa taget om honom. Jobbigaste av allt var att Rasmus fick panik och började gallskrika när hans pappa satte honom i bilen, efter att jag sagt hejdå till honom. Rasmus har kommit in i en fas då han är jätte mammig och det bara är jag som duger. Pratade med hans pappa på kvällen sen också och Rasmus hade haft jätte svårt att somna och komma till ro, stackars liten, saknade mamma. Kvällen kunde jag inte slappna av, låg på soffan och tänkte på Rasmus och längtade efter honom. Jag somnade väldigt sent den natten, stora sömnsvårigheter, som vanligt när Rasmus är hos sin pappa.. Jag sover bäst när Rasmus är hemma. Saknade honom jätte mycket!


5/11 - Lördag:

Var rätt trött när jag vaknade, tog en dusch för att vakna till och sen började jag göra mig i ordning.. Sen åkte jag in till stan, vid tjugo i två gick tåget, jag åkte till Simon. Som vanligt så stod han och väntade, hämtade upp mig vid stationen och sen åkte vi hem till honom. Väl hemma hos honom, så blev det att ta det lugnt i soffan en stund, sen åkte vi till Maxi. Simon handlade middag och en födelsedagspresent till sin pappa. Sen lagade Simon mat till oss, stekt kyckligfilé med ris och hemgjort brunsås. Under tiden som han stod i köket, så gjorde jag mig i ordning inför kvällens festligheter.. Sen åt vi middag, det var jätte gott. Sen var det bara att fixa det sista lite snabbt för att sedan åka hem till en av hans närmsta killkompisar, för att hämta honom och hans tjej, sen åka vidare till Kallinge för att gå på inflyttningsfest hos en annan av hans närmsta killkompisar. Väl där så fick jag träffa fler av hans vänner, de va jätte trevliga och jag trivdes väldigt bra. De gillade mig och sa till Simon att de godkände mig haha, kvällen blev riktigt bra. Senare framåt halv ett, så ringde vi taxi och hela gänget åkte in till Ronneby igen, två gick hem och resten av oss gick på puben, där det var maskerad, för många var utklädda haha, men trevligt folk var det. Simon visade mig uppmärksamhet under hela kvällen och natten, presenterade mig som sin flickvän inför alla bekanta som han träffade och pratade med, det kändes väldigt bra. Sen bestämde vi oss för att gå hem, men jag som vanligt när jag har druckit, va hungrig, så vi gick till en pizzeria där jag köpte mig en riktigt god pizza och sen gick vi hem och la oss.. Det var faktiskt skönt att få lägga sig ner och sova.. Och gott sov jag!


6/11 - Söndag:

Första gången jag vaknade, så var klockan runt halv 9, då var jag snustorr i munnen och klev upp för att dricka vatten, men upptäckte till mig förvåning att jag var full haha, så jag drack ett par glas vatten och gick sen och lade mig igen. Sen vaknade vi runt kl 11 och då var jag jätte pigg och mådde kanonbra. Skumt! Men vi låg kvar och myste en bra stund innan vi bestämde oss för att kliva upp. Hoppade sen in i duschen och gjorde mig i ordning, för vid kl 15 så skulle vi hem till Simons pappa och fira honom. Klockan gick lagom fort, jag var nervös men lugn.. Sen åkte vi bort dit.. Hans pappa och hans fru var glada av att få träffa mig igen, det var ju som sagt 9 år sen sist.. Hans farmor var också där, hon gav mig en stor kram. Sen kom Simons lillasyster dit, hans storebror med flickvän och hans styvmammas mor, hon tyckte jag var en jätte söt tjej och också hon kramade om mig. Det kändes bra, min nervösitet började släppa mer och mer, kände mig som hemma och kunde slappna av till slut. Sen blev det middag, älgstek med potatis och brunsås, lingon och sallad till. Det var gudomligt gott och jag blev jätte mätt. Det var älgkviga, som Simons pappa hade skjutit själv bara ett par veckor tidigare. Sen blev det fika, tårta och kaffe. Och till sist, presentöppning. Det var jätte trevligt, alla var glada och snälla. Sen skulle vi åka, men innan dess så satt alla och pratade om julskyltningar och sånt, villket jag påpekade att jag också ville på och det tyckte Simon lät som en bra idé.. Sen när vi skulle åka, sa vi hejdå till alla, jag fick en kram av hans pappa och hans styvmamma. De tackade för att jag ville komma och ville att jag skulle komma fler gånger, de ville även träffa Rasmus någon dag. Vad var så glad när vi hade varit där, jag sa det till Simon i bilen hem och han blev glad för min skull. Hemma hos honom, hämtade jag mina saker, han packade sin väska och sen åkte vi igen, fast denna gången hem till mig. Men först så stannade vi till hos min bästavän Katrine och tog en kaffe, de skulle även låna ett vattenpass av Simon för att sätta upp en hylla och sen gick vi hem. Rasmus var redan hemma, han hade också varit på kalas, fast hos sin kusin, tillsammans med sin mormor och moster Emma. Rasmus blev överlycklig när han såg mig och ville vara i famnen resten av kvällen. Åh vad jag var glad av att ha honom hemma igen. Vi somnade snabbt alla tre sen, trötta och belåtna efter en trevlig söndags eftermiddag och kväll, tillsammans igen.


7/11 - Måndag:

Dagen började tidigt, tjugo i sex vaknade jag och Simon, pigga och hyfsat utvilade. Vi låg och kramades tills hans klocka ringde vid kl 6 och vi klev upp. Tjugo över så åkte han till jobbet och jag gick och satte mig vid tv, tog det lugnt och åt lite frukost. Rasmus vaknade inte förrän vid kl 9, då fick han sin frukost. Sen tog vi det lugnt hela dagen, myste en stund i soffan och sen satte vi oss på golvet och lekte. Tog en promenad och gick bort till Katrine, där även Marica och hennes dotter var på besök. Det var riktigt trevligt att träffa dem igen. Efter några timmar gick vi hemåt igen, trötta efter en väldigt trevlig och fartfylld dag. Åt middag och sen satte vi oss i soffan och tog det lugnt. Rasmus somnade tidigt och jag somnade i hyfsad tid jag också. Det kändes väldigt tomt i sängen när jag skulle sova, men jag lyckades till slut. Den natten sov Rasmus jätte duktigt, 11 timmar i sträck och vaknade först vid kl 6 för att äta. Stolt mamma!


8/11 - Tisdag:

Idag skulle vi egentligen ha åkt på Unga Föräldrar-träffen, men jag mådde inte riktigt bra, kände mig febrig och frös, så vi stannade hemma och tog det lugnt hela dagen istället. Även den natten sov Rasmus bra, 9 timmar i sträck.


9/11 - Onsdag:

Idag var vi rätt sega både jag och Rasmus.. Sov till 10 båda två och sen slappade vi bara. Tessan kom en runda och sen gick vi bort till MVC för att jag skulle prata med bm om lite saker. Sen gick vi hem till mig igen och jag förberedde middagen. Sen gick vi ner i tvättstugan och slängde i varsin tvätt och sen upp igen, började med maten och sen efter kl 16 kom Simon, vi åt middag och sen sov Rasmus middag en liten stund. Under tiden så pluggade Simon på sin jaktexamen-utbildning. Rasmus vaknade, lekte och busade, sen kom Tessan och vi sprang ner i tvättstugan igen och sen satte vi oss vid tv en stund, åt chips och dipp, bullar och wienerbröd, för att sedan gå och lägga oss.


Igår:

Vaknade av klockan som ringde vid kl 6, Simon åkte till jobbet och jag gick och lade mig igen, var jätte trött och seg. Rasmus väckte mig vid 9 tiden och vi gick upp. Sen när Rasmus sov middag så gjorde jag likadant, för jag var jätte trött. Sen gick vi bort till Katrine och drack kaffe. Efter några timmar så var det dags att gå hem igen, Rasmus skulle få sin kvällsgröt och sen sova.. Mamma var här så hon tittade till Rasmus, medan jag gick bort till Katrine igen.. Där var även Tessan och efter en stund frågade hon om jag var sugen på pizza, vilket jag blev när jag tänkte efter, så vi gick hem till mig och ringde och beställde pizza. Hämtade pizzorna och sen hem till mig för att äta.. När vi hade ätit så kom Katrine en runda, det var väldigt trevligt. Sen gick dem hem, en efter en och sen gick jag och la mig, trött som ett as! Hatar denna tröttheten, likadant var det i början av graviditeten när jag väntade Rasmus, helt sjukt så trött man kan vara om dagarna, trots att man sover om nätterna och på dagtid. Jaja, nu har jag lyckats formulera lite av tiden som har gått sen jag bloggade sist, den 28 oktober.. Jag ska försöka att skärpa till mig och blogga oftare!


Ojjj vad klockan hann springa iväg.. Klockan var innan 12 när jag påbörjade detta inlägget och nu är den redan 03:00. Dags att sova, för idag så ska vi åka till Kalmar och hälsa på Malin och hennes dotter och övernatta där till lördag. Det ska bli jätte kul, är nyfiken på att få se deras nya lägenhet. Saknar dem jätte mycket!


Nu avslutar jag här, innan illamåendet kommer tillbaka och besvärar mig igen.. Denna migrän tat knäcken på mig!! Ja just det, jag var hos neurologen i tisdags också, så nu ska jag äntligen få medicin mot min migrän.


Godnatt!!


Published with Blogger-droid v2.0.1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.