Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

22 december 2011

2 dagar kvar..

Förlåt att jag har varit dålig på att uppdatera bloggen på sista tiden, men det har varit rätt mycket nu..

Som rubriken lyder, så är det bara två dagar kvar till julafton och det känns helt underbart! Julklapparna är inslagna och ikväll åker julgranen upp. Det var tänkt att den skulle kommit upp redan på andra advent, men då upptäckte jag att jag saknade julgransfoten, så det har blivit framskjutet tills nu, men det gör ingenting, huvudsaken är att den är uppe till julafton. Förr i tiden så satte man inte upp granen förrän på julaftonsmorgonen..

Så vad har hänt sen jag bloggade senast...?

I måndags så fyllde hjärtat år och då var vi och firade honom hemma hos hans pappa, där det bjöds på middag. Flygande Jakob med ris, efter Simons önskemål. Till efterrätt så blev det en prinsesstårta som jag själv hade bakat. Det var jätte trevligt och Rasmus hade jätte roligt. Simons halvbror och hans flickvän har en hund, en stor pudel, som Rasmus var jätte förtjust i och hunden såg ut att tycka om Rasmus också, för han skulle hela tiden vara där Rasmus var och busa. Och vet ni vad som hände när vi var där på kalaset? Rasmus tog sina allra första steg! Två steg gick han. Och jag blev helt till mig av glädje när jag såg det. Och senare under kvällen så tog han ytterligare fem steg, från soffbordet och till fåtöljen där Simon satt. Jag önskade att jag hade varit förberedd på de där stegen, för jag hade gärna fått med dem på film.. Men det kommer ju självklart fler tillfällen och då ska jag vara beredd med kameran i högsta hugg! Idag gick han också, då blev det tre steg, från soffbordet och till sin leksakstraktor. Annars så har han inte varit så mycket för att gå själv, men det kommer ju med tiden det där, allt går i hans takt. Han är så duktig! Nu väntar jag bara på att han ska resa sig upp också, alltså utan stöd. Än så reser han sig bara när han håller i sig i något, tex, med hjälp av en möbel eller en person. Men det kommer nog också så småningom. Ingen stress! Simon blev jätte glad över presenterna han fick av mig. Hans pappa verkade bli lite smått avundssjuk, då han fick en whisky plunta och två whiskyglas av mig. Han pappa är också en whiskyfantast så skulle jag köpa present till hans pappa någongång så skulle jag köpa något whiskyrelaterat, då vet verkar vara ett säkert kort att köra på..


Igår var jag och beställde min nya mobil. Den är precis lanserad så den finns fortfarande inte i butik, så jag får hem den runt den 2 januari 2012. Det blir en Samsung Galaxy Note, som är storebror till Samsung Galaxy S2. Det blir även nytt nummer, då jag valde att köpa den hos Telenor och öppna nytt abonnemang. Så mitt nya nummer blir 0735322809 och börjar att gälla fr.o.m den 2 januari 2012 ungefär, beroende på när jag får hem mobilen. Men de trodde att den skulle komma dagen efter nyårsdagen. Så nu längtar jag verkligen!


Imorgon ska jag göra köttbullarna till julafton och sen på julafton ska jag göra hemmagjord Ris à la Malta, gjort på mitt eget recept. 


Ikväll så kommer Simon. Han ville träffa mig en gång till innan jul, för sen så ses vi inte igen förrän 28 december. Självklart så ville jag också träffa honom innan jul, så jag blev jätte glad när han sa att han skulle komma idag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.