Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

14 december 2011

Jag har ändrat mig..

Efter att jag har suttit och totalt tappat bort mig själv i den här stora mobilvärlden, så har jag nu upptäckt att det finns en annan helt ny telefon som har kommit ut på marknaden, som ska vara en storebror till Samsung Galaxy SII. Den heter Samsung Galaxy Note och är större, bättre och smidigare än vad Samsung Galaxy SII är. Så jag har nu bestämt mig, för att jag istället för en HTC Sensation XL, så ska jag ha en Samsung Galaxy Note!
Galaxy Note är mobiltelefonen med ett lite större format och mycket större möjligheter. Den högupplösta 5,3-tumsskärmen, processorn på 1,4 GHz och dubbla kärnor och det senaste operativsystemet från Android gör att du kommer att kunna uträtta mer än någonsin tidigare. Gör mer - bär mindre! 


  • 5,3 tums HD super AMOLED


  • 1,4 GHz processor med dubbla kärnor


  • Android 2.3


  • Uträtta mer med pennan

  • Denna telefon har allt (utom en sak) jag söker i en mobiltelefon. Den verkar mycket bättre än de telefoner som jag tidigare har tittat på. Det är den största på marknaden, den är större än HTC XL:en, med ett mått på 147 x 83 x 97 mm, skärmen är en 5,3-tums HD Super AMOLED skärm med en upplösning på 1280 x 800 px och det är verkligen det jag vill ha. Den har ett stort inbyggt minne, den har en ritkigt bra kamera, Videoinspelning i Full HD-format (10800p) med 30 bildrutor/sekund och ljud och eftersom den är så stor så har den också ett större batteri så den håller längre än vad de andra telefonerna gör. Jag ska fixa så att jag får den innan jul, för jag behöver verkligen en ny telefon. Så här kommer det lite snabb information om telefonen..


    Ta personliga foton och videofilmer och dela med dig av dina idéer och känslor



    Du kan göra dina foton och filmer mer personliga med den avancerade S pen. Med S pen kan du göra anteckningar om viktiga händelser, som utflykter med familjen, barnets första steg och liknande. Kommunikation behöver inte längre bestå av bara text. Teckningar, idéer, känslor och annat kan också läggas till i sms och e-postmeddelanden.

    Du kan kommunicera med telefonen på flera sätt (Free flow of S Pen och Touch)



    GALAXY Note har både pekskärm och avancerad teknik för pennverktyg Med Free Flow slipper du begränsningarna med dagens möjligheter till inmatning. S Pen är tryckkänslig så den känns som en riktig penna när du skriver eller ritar. Pennan är integrerad med alla delar av telefonen.

    Skärmbilder som kan beskäras



    Alla skärmbilder kan sparas och förses med kommentarer med din egen handstil. Med GALAXY Note kan du ta skärmdumpar i vilken form som helst, med hjälp av S pen.

    Avancerad 8 megapixelkamera



    Fånga ögonblicket i detalj och dela med dig på en gång.

    S Memo: En avancerad memo-funktion för S-pen



    Med S Pen och S Memo kan du lagra alla idéer snabbt och smidigt. 
    Du kan spara alla sorters idéer: foton, ljud, text, teckningar m.m. med hjälp av de olika inmatningsfunktionerna. Och med digitaliserad handskrift blir det ännu enklare att hantera innehållet.

    S Planner: Intuitiv kalender




    S Planner är en professionell smart kalender som du kan använda för att hantera komplicerade tidsscheman på ett enkelt och intuitivt sätt.

    Kraftfullt 2500 mAh batteri



    Du kan njuta av den vackra och kreativa GALAXY Note dygnet runt med ett kraftfullt batteri på 2500 mAh.

    5,3-tumsskärm + tunn och lättviktig design



    Nu får du en större bild och kan göra mer när du är på språng!

    21 Mbps och 1,4 GHz processor med dubbla kärnor



    Du kommer att få en helt ny webbupplevelse med det blixtsnabba nätverket (HSPA+ med upp till 21 Mbps) och en 1,4 GHz processor med dubbla kärnor.

    Världens första HD Super AMOLED



    HD-kvalitet (1280 x 800) Super AMOLED-skärm ger dig en klar 
    och tydlig tittarupplevelse, varje gång. Var du än befinner dig.

    Läs mer här!

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar

    här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

    Välkomna åter!

    Tack för ditt besök!
    Jag hoppas du kommer tillbaka.