Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

25 januari 2012

Rasmus 15 månader

Rasmus 15 månader

Rasmus är glad, äter bra och har sovit jätte duktigt i natt. Igår tog vi bussen in till stan för att jag skulle till läkaren och göra en ny astmakontroll, vilket gick bra och jag fick väl veta att jag inte hade så bra lungkapacitet som jag borde ha vid min ålder. Fick även veta att jag är överviktig. BMI 26,1 och allt över 25 är övervikt tydligen. Så nu blir det att gå ner i vikt. Men jag får stöttning av dem som står mig närmst och det får mig att veta att jag kommer att klara det. Min målvikt är 58kg till att börja med och nu visar vågen 64,7kg. Så jag har satt tiden på 1 år, så i januari 2013 så ska jag ha gått ner minst 6kg. När jag hade varit hos läkaren så passerade jag BVC och knackade på dörren till Rasmus sköterska för att höra med henne om hon hade någon tid nu i dagarna, hon frågade om jag hade Rasmus med mig och det hade jag ju, så jag gick ut i väntrummet där Rasmus och mormor väntade på mig, tog Rasmus och gick in på bvc, för hon hade ingen inbokad tid just då, så hon kunde ta Rasmus direkt, vilket var jätte bra, så han vägdes och mättes. Nu är han 78cm lång och väger 10 505gram. Stora killen nu!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.