Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

22 februari 2012

Vilken dag!

Idag var andra dagen som jag lämnade Rasmus på dagis, igår var första. Han är där mellan klockan 9 - 13:30 och det är alldeles lagom. Vi är nu inne på sista inskolningsveckan av tre och det har gått jätte bra denna sista veckan. Men idag var det jobbigare än någonsin. Allt gick bra fram tills jag skulle gå ut genom dörren.. Då bröt han ihop och blev jätte ledsen, skrek hysteriskt och ropade mamma. Personalen sa att jag bara skulle gå och det var jobbigt. Sen stod de i fönstret och vinkade hejdå till mig och Rasmus skrek så han var alldeles röd i ansiktet. Jag började gråta och grät hela vägen därifrån. Gick hem till Katrine och spenderade tiden tills jag skulle hämta Rasmus igen. Jag klarade inte av att gå hem till en tom lägenhet. Jag saknade Rasmus för mycket! Katrine följde med när jag skulle hämta och sen gick vi i lite affärer. Rasmus fick en korv med bröd vid Pølsemannen och då var han överlycklig. Sen gick vi henne till Katrine igen och började med middagen som idag blev tacos, det var otroligt gott! Lite kaffe och film blev det tack vare barnen. Sen gick vi hem och Rasmus lekte lite innan han skulle sova. Jag satte mig en stund vid datorn och spelade lite The Sims 3 men tiden sprang som vanligt iväg och det kom kändes som 30 minuter för mig visade sig vara 3 timmar!? Helt makalöst vad klockan går fort när man spelar datorspel.. Men nu är allt förberett inför morgondagen, så nu ska jag sova. Blev dock lite väl senare än jag planerat, men bättre sent än aldrig..? Godnatt och sov gott. Klockan 06:30 ringer klockan, så bäst att se till att vara pigg och utvilad då.

Har ni märkt att jag tagit bort begränsningen av läsare på bloggen? Jag tänkte ge alla en ny chans och se hur det går. Men händer det en gång till så låser jag den igen, till noga utvalda läsare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.