Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

15 mars 2012

Imorgon lyfter vi..

- och landar lyckligtvis som vi ska utan några problem..

Rasmus sover middag. Själv sitter jag här med en kopp kaffe och börjar misstänka att jag kanske har utvecklat någon form av flygrädsla... För när jag tänker på att det nu är mindre än 24 timmar kvar tills jag sitter på flyget, så börjar jag känna panik inom mig och det känns inte alls bra. Varför? Jag har aldrig varit rädd för att flyga, varför ska jag bli det nu för? Visserligen så är det nu snart 11 år sen jag flög senast, så det kanske är därför.. Plus, sen jag satt i ett flygplan senast så har det hänt väldigt mycket olyckor med flygplan och det har kanske gjort mig mer försiktig och tänker "tänk om" tankar kring att flyga. Inte bra, iiiiiiiinte bra! Väskan är iallafall packad nu, men jag funderar på att gå igenom den en gång till. Börjar ångra mitt val av packning tror jag, kanske har jag missat något? Kanske råkade jag packa ner något onödigt? Åååh vad jag känner mig nojig nu, beslutångest som vanligt kanske?? Hur vet jag hur mycket min packning väger? Enligt SAS hemsida så får bagaget väga max 23kg, jag äger ingen våg så jag kan inte väga min väska! PANIK!!

Men det ska bli roligt i helgen, jag har verkligen sett fram emot detta och nu är helgen snart här. Otroligt vad fort tiden har gått. Hoppas bara inte att helgen ska vara över lika fort som den kom.

Huuuh, kaffet har kallnat.. Kanske känns allt bättre ifall jag försöker att tänka på något annat än flygresan? Men det är lättare sagt än gjort. Jag ser fram emot flygresan lika mycket som jag börjar oroa mig inför den. Vad kan man göra på flygplanet för att inte tänka på att man flyger 11.000 meter uppe i luften, med en hastighet på 700-1000 km/h? Sitter och tittar på en sida (HÄR) på internet där jag kan se alla flyg som är i luften just nu, vart de är på väg och vart de kommer ifrån, flygplansmodell, hastigheten de håller, vilken höjd de flyger på .m.m. jag kan alltså se allt, live på en världskarta, och just i denna minut så är det totalt 1748 flygplan i luften.  Jag vet att jag egentligen inte ska kolla på sånt här eftersom det gör mig mer oroligare, men det ska (enligt en sida) göra mig tryggare om jag läser på om flygplanet etc. Planet vi ska åka med är av modellen Boeing 737-600 och ägs av SAS. Det är Världens mest sålda flygplansmodell för passagerarflyg. Så vi borde nog vara trygga. Men allt kan hända, olyckor sker och misstag görs. Vi får hålla tummarna att ingenting händer. Men jag har en obehaglig känsla inom mig, som säger att någonting kommer att hända en stund innan vårt plan landar. JAG HOPPAS VERKLIGEN ATT JAG HAR FEL!!!!!! Men ni kanske förstår nu varför jag är orolig inför resan.. Men jag måste jobba på det, för annars lär jag få värsta paniken inne i flygplanet imorgon. Tack och lov så har jag min fina pojkvän med mig som stöd, men jag kommer att tänka på Rasmus HELA tiden. Jag vill inte dö nu och att han aldrig mer får träffa mig. Jag vill inte dö nu och inte få se honom växa upp. Jag vill dö gammal av ålder och hunnit leva mitt liv lyckligt tillsammans med de jag älskar. Jag älskar Rasmus obeskrivligt mycket, jag älskar min familj och mina vänner!


Nu ska jag gå ifrån datorn, fylla på min kopp med varmt kaffe och sen sätta mig en stund i soffan och vänta på att Rasmus har sovit klart. Ska nog gå igenom min packning en gång till också, sen fundera på vad vi ska äta till middag idag.

Nu är även biljetterna köpta till hockeyn på onsdag, då KRIF möter Karlskrona på bortaplan i Telenors Arena i Karlskrona. Cassandra och jag ska dit och stötta vårt älskade lag, tillsammans med de andra Vita Änglarna! Det ser jag fram emot. Ikväll är det match också, men den ska jag följa via mobilen. Tyvärr(!) så missar jag matchen på lördag, eftersom vi är iväg i helgen, men förhoppningsvis så kan vi följa den via datorn.

PÅ ÅTERSEENDE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.