Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

26 april 2012

det här går jätte bra!

Dagen har varit bra. Jag har varit barnvakt sen klockan tre och det har gått jätte bra. Vi har varit och fikat, vilket uppskattades av både Rasmus och Alicia, men Rasmus började bli trött så han blev lite gnällig efter ett tag, men det hör till. Väl hemma så var det pyjamasdags, sen läggdags. Och det gick jätte bra att lägga båda två. Alicia somnade snabbt och Rasmus somnade relativt snabbt han också, men det kan man ju förklara med att han inte sover i sin egen säng i natt, då vi är i Alicias hem miljö. Så nu sitter jag här, ensam med tystnaden. Känns väldigt tyst nu när de sover, jämfört med förut när de var vakna, då var det full rulle på dem bägge två. Men jag kan inte säga att jag njuter av tystnaden, för då ljuger jag! Jag avskyr sån här tystnad. Så jag måste erkänna att jag längtar tills imorgon när de vaknar.

Idag mår Rasmus bra igen, jag undrar om han har någon tand på gång, i o med febern igår, men jag kunde inte se något i hans mun idag, så det är bara att avvakta och se. Så imorgon åker Rasmus som planerat till sin pappa, som vanligt så kommer jag att längta efter honom och sakna ihjäl mig. Men jag har ju iallafall Alicia hos mig, så jag är inte helt ensam och kommer säkerligen ha fullt upp, så det kanske får mig att tänka på annat? Imorgon kväll så kommer även hjärtat hit, så då slipper jag sitta ensam när Alicia sover och det känns bra. Sen blir det att gå upp tidigt på lördag för att åka till Kalmar runt halv nio. Hoppas verkligen att Malin hade möjlighet att ses då, för det hade varit jätte kul. Kanske finns någon annan som har lust att ses också, det vet man aldrig. Ska skriva på fb och fråga. Jag kan ju återkomma imorgon, om hur det gick..

Nu vaknade Rasmus. Hejdå!

OBS! Bilden är tagen i somras.
Jag uppdaterar med en nytagen bild på sötnosarna imorgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.