Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

25 april 2012

18 månader kärlek!

Har ni saknat mig? Idag har jag valt att inte alls sitta vid datorn under dagen, så därför kommer dagens inlägg först nu. Dagen har varit lugn. Efter lunch så gick vi bort en runda till Katrine och drack kaffe, fick deras extranyckel inför de kommande fyra dygnen och tittade på Anki och Pytte. När vi hade varit där ett tag så märker jag på Rasmus att han är varm, glansig i ögonen, rosig om kinderna och gnällig, jag förstår direkt vad som står på - han har fått feber igen. Så vi gick hem och han somnade nästan i vagnen på väg hem, så jag la honom när vi kom hem och då somnade han direkt. När han vaknade så åt vi middag och han verkade må bättre, men efter middagen så verkade han bli sämre igen, men höll sig vaken och var lekfull som vanligt. Sen när han skulle läggas för natten så var han mindre glad, så ville han absolut inte sova. Så han hoppade omkring i sängen och gjorde allt för att inte somna, oavsett hur trött han än var. Kan man vara envisare eller? Passade då även på att ta lite kort som ni kan se här nedan. Som ni ser så hade han fullt upp med att inte sova. Men efter drygt två timmar av att trotsa sin trötthet så somnade han, men som sagt efter mycket om och men. Då fick jag kaffebesök av Katrine, så vi gick igenom morgondagen och bestämde vilken tid jag skulle komma bort imorgon. För imorgon åker dem till Göteborg och då ska jag (som jag förmodar att jag nämnt i tidigare inlägg) vara barnvakt åt deras yngsta dotter, tills på söndag. Det ska bli jätte roligt, så jag ser fram emot helgen. Dock återstår det att se hur Rasmus mår och se om han får stanna hemma i helgen, eller om han mår bra på fredag så att han åker till sin pappa, annars så blir det problematiskt på lördag, men det löser sig nog. Hur som helst, så kommer helgen bli bra och det blir en långhelg tillsammans med hjärtat också. Det har vi inte haft sen vid jul, så det ska bli spännande.

Ja just det ja, Katrine var ju här, så det blev mycket skratt och många olika samtalsämnen. Det är alltid lika trevligt att umgås med henne, borta som hemma. När hon hade gått så satt jag länge och funderade på ifall jag skulle starta datorn eller inte, men som ni märker så vet ni hur det slutade. Så nu sitter jag istället och funderar på om jag ska ta och äta en pirog, eller göra några smörgåsar med ost, värmda i mikron. Beslutångest. Men jag kommer nog på snart vad jag vill ha.. Väntar även på att mitt tv program ska börja, så förhoppningsvis så har jag kommit på vad jag ska äta, innan det börjar. Men med mig så vet man ju aldrig sånt, haha! 

Imorgon, innan vi ska vara barnvakt så ska jag nog ta en promenad bort till affären, tror jag?? Där har vi det där igen.. Beslutångersten! Ska jag, eller ska jag inte?! Jo jag ska, hoppas bara att vädret är fint, så att det inte regnar som det har gjort idag, för jag har ännu inget regnskydd till vagnen. Och idag när vi gick bort till Katrine, så var det lagom roligt att se hur vagnen blev blöt, på de få minuterna som det tog att gå dit. Så OM det skulle regna imorgon också, så stannar vi nog hemma, eller ifall mor ska ut hit så kan kanske hon köra mig till affären, men är det uppehåll, så vill jag helst gå. Behöver en långpromenad känner jag. Det är så många som skriver nu förtiden att de har gått flera kilometer, en del t o m mil, eller så har dem sprungit eller joggat. Och jag känner mig lite smått avundsjuk över att jag inte har samma ambition till att göra såna saker. Men jag ska iallafall börja på gym nu framöver, jag väntar bara på mitt gymkort, sen ska jag också vara duktig. Måste ju bli av med de sista kilon som jag har kvar sen graviditeten och sen gärna bli av med lite extra, då jag har en målvikt som jag gärna vill nå tills nästa sommar. Då krävs det att jag lyckas gå ner totalt 10-15 kg. Då jag inte äger en våg, så är det svårt att veta vad jag väger exakt idag, men sist jag stod på en våg så visade den 65kg. Samma dag som jag fick reda på att jag väntade Rasmus så vägde jag 58kg och jag vill åtminstone ner till den vikten, men mitt högsta mål är att nå 55kg. Och med min envishet så lär jag nog klara av det. Det är ju trots allt drygt 365 dagar som jag har på mig.. Så, håll tummarna för mig!

Idag blev Rasmus 18 månader. 
Mammas lille bebis har blivit stor! 
Underbara barn, vad jag älskar dig!!

Nu har jag bestämt mig, så nu ska jag gå och tillaga en PIROG! Godkväll på er.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.