Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

23 april 2012

en stund för mig själv

Mätt och belåten. Det blev makaroner och köttfärssås till middag idag, efter att vi hade varit ute och gått en promenad tillsammans med Katrine, hennes döttrar och hennes bror, och jag är fortfarande proppmätt. Det var sjukt gott, så jag åt givetvis alldeles för mycket än vad jag borde. Rasmus åt jätte bra också, det var ju hans favoritmiddag förstås.  Just nu ligger han för natten, men jag hör att han inte har somnat ännu, trots att det är drygt en timme sedan jag la honom. Själv sitter jag nu och dricker en kopp kaffe, tittar på 112 - på liv och död på tv och börjar bli sötsugen. Kanske ska gå och hämta lite choklad i kylen och äta till kaffet?!

Nu är det bara tre dagar kvar tills jag ska vara barnvakt åt sötaste Alicia, som är min bästa vän Katrines, yngsta dotter. Hon är född samma år som Rasmus, fast i januari, så hon är nio månader äldre än Rasmus. Så ska jag vara barnvakt från torsdag till söndag och det ska bli jätte kul. Det är preliminärt bestämt att Rasmus ska åka till sin pappa i helgen, eftersom han var sjuk nu i helgen som var, då det var hans helg. Men eftersom det fortfarande inte är helt säkert att han är riktigt frisk ännu, så är det inte 100 än att han ska dit, men vi kan ju hoppas, eftersom hans pappa fyller 29 år på torsdag och ska firas på lördagen, så det är ju klart att han vill att Rasmus ska vara med, men som sagt, det är inte säkert än. Isåfall så ska han vara hos sin pappa fredag till tisdag.

Jag och Alicia, tillsammans med min särbo, ska åka till Kalmar och Öland på lördag, för att gå på IKEA, träffa en vän till mig och sen åka till Öland för att äta middag hos min pappa, med mina syskon och deras familjer. Det är som en avskedsmiddag, då min lillasyster åker till Cypern på söndag och ska vara där till oktober och jobba, så det blir en händelserik lördag, men den kommer bli jätte trevlig. Jag undrar vad det blir för mat?!

Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan och njuta av mitt kaffe, innan jag också ska sova. För i morgon så ska jag och Rasmus till Unga Föräldrar och träffa andra unga mammor och deras barn.

Ha en fortsatt trevlig måndagskväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.