Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

24 april 2012

Helt oväsentligt egentligen.. Eller?

Men nu sitter jag här igen, lustigt nog så är klockan läggdags och jag här sitter jag och pimplar kaffe, som vanligt?! Men jag ska strax gå och lägga mig. Sitter och pratar med en gammal klasskamrat på fb och upptäcker att vi har både ett och annat gemensamt, vi har båda barn och våra graviditeter är nästintill identiska, häftigt va?? Så vi har diskuterat lite i att ses på lördag, när vi ändå ska till Kalmar.. Annars så skulle vi definitivt ta det en annan dag, för vi har verkligen mycket att prata om. Det är över 10 år sedan vi gick i samma klass, årkurs 4-6, när jag bodde i Kalmar. Flyttade ju ifrån Kalmar 2002 och tiden har verkligen gått fort sen dess, förutom tiden, så har det även hänt väldigt mycket. Både bra och dåliga saker. Men nu är allt underbart. Jag har Världens bästa son, en fantastisk pojkvän och underbara vänner. Vad mer kan man önska sig? Nu är det ett år sedan jag flyttade in i min lägenhet också, det känns overkligt att det redan har gått ett år?! Vart har tiden tagit vägen egentligen? På tal om fort.. Imorgon blir Rasmus 18 månader, snacka om att tiden gått fort. Känns som det var förra veckan som han föddes och var pytte liten. Saknar första tiden efter förlossningen, men inte smärtan ifrån ärret efter kejsarsnittet dock! Jag saknar även graviditeten, speciellt fosterrörelserna. Men absolut inte min hyperemesis och foglossningen som jag plågades av under hela graviditeten! Men jag ska inte klaga, jag fick den mest underbaraste belöningen och Rasmus var värd all möda och besvär som jag fick utstå. Och jag skulle faktiskt kunna genomgå allting igen, med tanke på vad som väntar efteråt. Jag längtar tills jag är gravid igen och får fler barn. Men det blir i framtiden någongång. Just nu njuter jag av att bara ha Rasmus och ägna all min tid och uppmärksamhet till honom. Han är och kommer alltid att bara min nummer ett och det absolut bästa som någonsin har hänt mig!

Från det ena till det andra.. Sitter och halvtittar på tv, som just nu visar Criminal Minds (iallafall på min tv) och jag har kommit på att det är nog en av mina favoritprogram. Ett annat program som jag också gillar väldigt mycket är Law And Order - Special Victims Unit. Ikväll verkar det sändas repris, för jag upptäckte precis att jag redan har sett detta avsnittet av Criminal Minds, för bara några månader sen.. Lite tråkigt.

Nej, nu ska jag ta och ladda en flaska välling till Rasmus, så finns den redo i kylen när han vaknar sen, så ska jag luta mig tillbaka i soffan en stund med lite godis, innan jag ska krypa i sängs. Imorgon är det dagis för  Rasmus, om inget oförutsett händer förstås, men jag hoppas att Rasmus håller sig frisk ett tag nu. Så när han är på dagis så ska jag fortsätta att tvätta upp lite mer av Rasmus kläder, nu när jag äntligen har en egen tvättmaskin i badrummet. Wiiihoooo! Nu kan jag börja plocka upp kläder från källaren och tvätta upp på nytt igen, de kläderna har jag liksom inte prioriterat innan, jämfört med de som han använder dagligen.. Men eftersom det är så otroligt roligt att tvätta, så ska jag minsann se till att jag håller mig sysselsatt haha, snart är det dags att köpa en till torkställning eller två.. För det blir mycket att hänga när man kör några maskiner på raken haha. Tur att man ska till Ikea på lördag! Annars så har man ju alltid Biltema, som öppnade för här i Karlskrona för några veckor sen.. DÄR finns det en torkställning som jag bara måste ha, den verkar praktisk och tar inte alls för mycket plats. Alltså, en väldigt bra investering så småningom.

Nej, nu ska jag göra det jag ska.. Godnatt på er alla sötnosar!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.