Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

29 november 2012

25 dagar kvar..

-  och självklart är jag i full gång här hemma med julstöket och julstädning just nu.. Ja, givetvis så strömmar den bästa musiken med hög volym genom mina högtalare under tiden! 

Spelas just nu: Stiftelsen - Vart jag än går ♪♫


Tiden som gått sen sist har varit underbar. Ja, det går inte att beskrivas med andra ord.. Eller jo, perfekt?!

I lördags så var jag i Ullared och storhandlade med Simon och Johan. Jag hade gjort 11 inköpslistor, en för varje avdelning och det systemet fungerade jätte bra. På så sätt behövde jag inte irra omkring och springa runt och tillbaka. Så jag var taktisk och tog det i ordning. Fick allt det viktigaste handlat. Lite jag skulle ha var slut, men jag hittade andra alternativ istället, så det löste sig ändå. Blev lite av allt möjligt. Julklappar, julsaker, kläder, inredningsprylar, hygienartiklar, kökssaker m.m. Jag hade jätte kul, men jag måste dit till våren igen, för jag upptäckte under hemresan att jag hade glömt handla några saker.. Och nej, jag vill inte köpa det i vilken butik som helst. Och att åka till Ullared är en speciell upplevelse och något jag alltid ser fram emot med stor glädje! Vi åkte hemifrån på lördagsmorgonen, vid kl 05 och vid kl 07 så stannade vi till i Värnamo och åt frukost på McDonald's, då det var det enda stället som hade öppet just då. Men det var gott, så jag klagar inte. Var framme runt halv 9. Och jag var i extas när vi kom dit. Vi fikade i Gekås-varuhuset och mat åt vi på Burger King, som låg utanför, strax innan vi skulle åka hemåt. Vi åkte hem runt 16 tiden. 

På tal om att se fram emot något.. Älsklingen har planerat en överraskning för mig och jag är jätte nyfiken just nu. Den 14-16 december så ska vi åka någonstans och göra någonting. Det är som en tidig julklapp till mig från honom. Jag får inte veta vad vi ska göra eller vart vi ska åka. Vid ett tillfälle så råkade han göra bort sig, så jag råkade få se ett mail när vi skulle kolla en helt annan sak i hans inkorg, där visade det en bekräftelse på en hotellbokning, på Clarion Hotel... Han blev genast väldigt hemlighetsfull och jag fick inte titta. Så nu är jag mer än nyfiken och det pirrar i hela kroppen på mig av spänning. Vart ska vi? Vad ska vi hitta på? Åh jag längtar så mycket nu!

Just nu har jag tagit en liten paus i mitt stökande och satte mig för att lyssna på musiken i hörlurarna. Jag är så otroligt glad idag. Kan det vara för att jag har sovit så bra i natt? Mja, jag vaknade runt kl 12 i natt av en mardröm, men älsklingen fick mig lugn och jag lyckades somna om i hans famn. Men sen sov jag som en stock och vaknade relativt pigg när klockan ringde kl 05. Så jag har varit glad sen jag vaknade och jag känner mig nu utvilad. Rasmus är på dagis just nu och ska vara där i några timmar till. Sitter även och funderar på vad jag ska laga för mat idag. Kanske jag skulle ta och baka något gott också? Då blir älsklingen glad. 

Här nedan kommer lite bilder från i helgen och på några utav inköpen i Ullared.



På väg in i varuhuset. 
När man står utanför och ska gå in, så får man en speciell känsla i kroppen.

Min kundvagn.
Simons kundvagn.
Men då vi handlade gemensamt, så slängdes allt hur som helst i vagnarna.

Såhär såg det ut i bilen när vi var klara.  (baksätet blev också fullt)
Det var precis att Simon fick plats att sitta i baksätet på hemvägen.

Nya julgardiner, nya lampor och en kakburk.
Det blev mer handlat till köket, men tog inte bild på det andra.

Detta köptes till fönstret i vardagsrummet.
Köpte även ordet - "Kärlek" - som ska stå i sovrumsfönstret.

Nya dammsugaren.
Jag är super nöjd med denna, då vi länge funderat på att köpa en sån.

Nya lampan i hallen. 
Som är en av alla inköp som jag nog är mest nöjd med.

Ljusfat, ljus och dekorationsstenar, till soffbordet.
Nu återstår det bara att inhandla en ny soffa och ett nytt soffbord, sen är vardagsrummet komplett. 


Nu ska jag fortsätta greja här hemma, ladda en ny omgång kaffe och färga håret. 
Vilken färg det blir får ni veta i nästa inlägg. 

Ha en fortsatt bra dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.