Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

4 november 2012

Lyckligare nu!

- Som jag nämnde i förra inlägget, så har mycket hänt under sista tiden nu. 
Här kommer en sammanfattning.



Den 1 september flyttade jag och Rasmus till en 3:a i orten Ronneby, som ligger 3 mil utanför Karlskrona där vi tidigare bodde, och vi verkligen stormtrivs här! Rasmus har ett eget rum, så nu slipper vi ha leksaker utspridda över hela lägenheten *skratt* Men än så sover Rasmus inne hos mig iallafall och det känns tryggt, för både mig och Rasmus.



Den 11 september så firade jag och Simon 1 år tillsammans. Vårt förhållande är sagolikt! Vi är fortfarande som nykära, vi längtar efter varandra hela tiden som vi är ifrån varandra. Vi pussas och kramas jätte ofta och det pirras i hela kroppen när vi ses. Vi hittar hela tiden på saker tillsammans. Och tiden har gått så fort, så det inte alls känns som 1 år, och nu är det nu snart 14 månader tillsammans, men det känns som kanske 5? Allt känns perfekt! Vi håller på att flytta ihop, men vi drar ut på det lite. Simon äger en bostadsrätt som han ska göra i ordning och sälja, innan vi skriver ihop oss. Men det känns bra som vi har det och vi har allt som vi kan önska oss. Och i framtiden så ska vi köpa ett hus tillsammans, men ännu så har vi inte hittat "drömhuset", så vi letar fortfarande.


Den 1 oktober började Rasmus på ett nytt dagis och han älskar det, det känns jätte skönt att se. Han verkade inte trivas så bra på sitt förra dagis, så det känns underbart inom mig att se hur bra han trivs på sitt nya dagis. Fröknarna är helt fantastiska och barnen är hur mysiga som helst. Och en sak till som är skönt, är att vi har jätte nära till dagis. Rasmus går på dagis måndagar, onsdagar och torsdagar, mellan klockan 09:00-16:00. Och det är lagom tycker jag. Men ibland hämtar jag honom lite tidigare och går en promenad. En sak som visar att han trivs är att han kan somna på madrass på vilan, på nya dagiset. På sitt förra så vägrade han det, så personalen fick vagga honom till sömns i hans vagn. Men jag är nöjd, så länge Rasmus är nöjd.


Det går bra nu för vårt älskade KRIF också. De leder tabellen, med 46 poäng och har bara 4 förlorade matcher. Vi försöker att gå på alla hemmamatcher och finnas där som stöd för laget, tillsammans med resten av WA-gänget (Krifs supportrar) Vi har även haft möjlighet att åka iväg på bortamatch också, vilket var jätte kul då vi åkte till Nybro och vann. Senaste matchen vi såg var i fredags, då Krif mötte Kristianstad och vann med 3-0.


Rasmus växer så det knakar. För drygt en vecka sedan, den 25 oktober, fyllde Rasmus 2 år och vi hade kalas för honom lördagen därpå. Det är helt otroligt vad tiden har gått fort. Min lille bebis är redan 2 år och är ingen bebis längre. Han har blivit stor! Vart har tiden tagit vägen egentligen?


Rasmus öppnar sin födelsedags-morgon-present.

Snart så blir det även en resa till Ullared, tillsammans med mitt hjärta. Så då blir det att handla hem massor av kläder till Rasmus, lite kläder till mig själv, massa julpynt, julklappar och lite inredning till lägenheten. Det ska bli jätte roligt och jag längtar verkligen tills vi ska åka dit. Det blir bara över en dag, så vi åker hemifrån tidigt och är hemma sent. Men gud vad underbart - en HEEL dag i Ullared!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.