Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

5 november 2012

Natten har gått jätte bra!

I lördags flyttade vi in Rasmus juniorsäng i sovrummet och ställde intill min säng, för att ha det gjort innan Rasmus kom hem från sin pappa igår. Jag hade inte några höga förväntningar över det, då jag vet hur envis Rasmus kan vara ibland. Men när det var dags för honom att sova för natten igår, så förklarade jag för honom att det var Rasmus säng och att han skulle sova där. Det var inga problem, han förstod direkt och kröp direkt upp i min säng och över till sin och bäddade ner sig med täcket. Han fick sin välling och jag la mig på min säng som vanligt när han ska sova, för att finnas där tills han har somnat. Jag blev jätte glad över att han var så positiv till sängen och la sig där frivilligt. MEN! När vällingen var slut så satte han sig upp..... Åååh jaja tänkte jag och bad honom att lägga sig igen. Men nejdå, då skulle han krypa över till mig och la sig bredvid mig.. Men i sekunden senare så kröp han tillbaka till sin säng igen.. Och så höll det på i ca 15 minuter. Tillslut så frågade jag honom om han skulle lägga sig i sin säng och så skulle jag gå och göra mer välling till honom. Ja det ville han och bäddade ner sig igen. Så jag gick ut i köket och började diska flaskan för att ladda en ny. Och det tog inte många sekunder innan han kom ingående i köket för att titta på när jag gjorde vällingen. När jag var klar så sa jag till honom att det var dags att sova och han sprang raka vägen in till sin säng och la sig. Men vällingen ignorerade han, istället kröp han bort och klev i sin resesäng, som vi lät stå i sovrummet som reserv om han inte skulle vilja sova i juniorsängen. Väl när han klivit i den, så frågade jag honom om han skulle sova där istället och det skulle han och nickade bestämt åt mig. Men så reste han sig och började hoppa i den och jag sa till honom att jag skulle gå ut ur rummet om han inte la sig ner, för det var dags att sova. Men det igorerade han, så jag gick ut, sa godnatt och berättade att jag älskar honom och sen stängde jag dörren. Jag tog ju förgivet att han skulle somna i resesängen, av trygghetskäl och vana. Jag valde att vänta en lite längre tid innan jag gick för att kolla om han somnat, så jag väntade i ca 1 timme och sen smög jag in och kollade. Men till min förvåning så låg han inte i resesängen. Och inte i min säng heller. Han låg nerbäddad i juniorsängen med sin kanin och sitt lejon på varsin sida om sig. Snacka om att jag tappade hakan! ^^ Jag vinkade till mig Simon (som nästan hade slagit vad om att Rasmus skulle totalvägra nya sängen och promt vilja ligga i resesängen istället) och han kom och kikade in. Han reaktion blev att han började skratta och sa typ bara "hahaha ja där ser man" och blev lika glad som jag. Ja, det var ju en positiv överraskning! Och sen gick även vi och la oss. Rasmus vaknade till som vanligt för en flaska välling runt 1 tiden, för att sedan somna om efter att ha ätit klart. Men jag är riktigt stolt! Rasmus sov i sin juniorsäng hela natten. *lycklig* Jag håller tummarna för att det går lika bra i natt också.

Just nu så är Rasmus på dagis. Jag bara väntar på att klockan ska närma sig fyra, så jag kan gå bort och hämta hem honom. Jag saknar honom så fruktansvärt mycket när han är på dagis eller hos sin pappa. Det blir sådär obehagligt tyst och lugnt. Inget som jag föredrar precis. Jag älskar när Rasmus yr omkring som en ångvält och för oväsen hela tiden, det gör mig avslappnad och lugn. Så nu räknar jag ner tiden och hoppas att den ska gå lite fortare.
Idag är det fyra dagar kvar tills jag ska på tjejkväll. Simon köpte ett VIP-biljett till mig, som är till KRIF's Tjejkväll nu på fredag. Jag ser fram emot det jätte mycket. Jag ska dit med min söta vän Johanna. Så bussen avgår från KRIF shopen i Ronneby kl.16.55, samling 16.45. Kvällen börjar kl.17 med lite mingel och bubbel i VIP 19-74. Sportchef Micke Johansson kommer att vara ”värd” under kvällen. Försnack med coach Daniel Eriksson. Efter matchen avgår bussar in till Ronneby igen..

Det som ingår är:
  • Buss t.o.r från KRIF Shopen i Ronneby
  • Mat – ”tjejig” buffé
  • Live underhållning med bandet Amused
  • Goodiebags
  • Sittplatsbiljett KRIF – Kungälv
  • Inträde och reserverade platser på PULS

Så ja, min fredag ser ut att bli trevlig. Tycker lite synd om Simon som inte kan gå på den matchen, men han säger att det är min tur att få komma ut själv och därför köpte han detta till mig. Så han sa att han ska vara hemma med Rasmus den kvällen medan jag får komma ut och ha kul med en tjejkompis. Kan man ha en underbarare pojkvän? Han tänker på mig och bryr sig om mig och vill se mig glad och lycklig. Jag är imponerad över att han väljer bort ishockeyn och väljer att vara hemma med Rasmus. Han älskar ju också ishockey. Men han säger att han klarar sig. Han hade det minst lika bra av att vara hemma och ha en myskväll med Rasmus.

Men nu ska jag göra mig i ordning för att snart gå och hämta Rasmus. 

Ha det bra allihopa! Vad kul att det är så många som läser min blogg, trots att jag har varit så dålig på att uppdatera på sista tiden. Tack så mycket! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.