Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

17 april 2013

v. 5 (4+4)


8 veckor kvar, tills jag är i vecka 13 (12+4).
....och risken för missfall minskar.

Det är förstås om jag ska utgå från min senaste mens... När jag hade ägglossning har jag ingen alls koll på, eftersom jag normalt sätt aldrig får ägglossning. Men enligt graviditetstestet med veckoindikator som jag gjorde idag, så är det 2-3 veckor sedan befruktningen. Så jag är omkring v. 5 just nu om jag kan lita på det resultatet. Ska få genomgå ett ultraljud snart, som ska tala om exakt hur långt gången jag är. För det är inte alls kul att inte veta. Vi ska till barnmorskan/MVC på inskrivning på fredag, så får se vad hon säger.




Gjorde även ett Clearblue PLUS idag också, men endast av den anledningen att 
jag gjorde ett sånt när jag väntade Rasmus och det har jag fortfarande sparat. 
Så detta är också som minne, till denna bebisen. 

Men kolla va starkt plusset är!! 
Så här starkt resultat fick jag inte alls med Rasmus!
...och då gjorde jag det ändå på samma dag som jag är på nu, alltså v.5 (4+3)


Här nedan är testet jag gjorde med Rasmus, på samma dag.. Visst är det skillnad?


Hur kan det skilja så mycket? Testet jag gjorde idag är ju dubbelt så starkare än det här som jag gjorde när jag väntade Rasmus. Varför blir det sån skillnad? Det ska väl vara lika starkt? Eller är hCG-nivån högre under denna graviditeten, än vad den var när jag väntade Rasmus?

1 kommentar:

  1. Är det inte så att det inte syns lika väl bu bara efter snart 3.5 år sen du testade?

    SvaraRadera

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.