Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

18 april 2013

Aj aj buff, va ont.. Men en härlig dag iallafall.


God eftermiddag,
Idag har vi varit i Karlskrona och hämtat Rasmus nya skor på OKQ8 i Lyckeby, som jag köpte på KAVAT's hemsida i förra veckan. Och jag är jätte nöjd med dem. Lite för stora i storlek, men det växer han i med tiden. Det blev ett par vår&sommar skor och ett par vår&höst skor som är lite fodrade, perfekt när det är lite kallare ute. När vi ändå var på besök i Karlakrona så tog vi bussen in till stora staden, där vi passade på att äta på McDonald"s och så mötte även min mor upp oss där. Men usch och fy vilken hemsk bussresa!! Så fort vi klev på bussen så slogs vi av en spy-lukt som fick det att vända sig i magen på mig. Jag verkligen längtade efter att få kliva av. Jag höll nästan på att kräkas när vi nästan var framme i centrum. Sen gick vi till Subway för att jag blev sugen på deras kaffe Latté. Och där så träffade vi på mina systrar och deras barn, så det blev som en systerträff. Bara två i syskonskaran som saknades :) Men det var jätte trevligt. Fick höra av min storasyster Ida och min lillasyster Emma, att de gissar på att jag väntar en flicka. Det var faktiskt kul att höra, för det är vad jag och Daniel också tror. Innan vi skulle åka hem igen, så ville jag springa in på Lindex en snabbis och kolla lite, så det gjorde vi. Och där fyndade jag Världens sötaste bebiskläder. De hade ett erbjudande på rean, köp 2 för 1. Så då hittade jag två urgulliga dressar och två underbart söta bodies. Och det gav jag bara 165kr för - halva priset. Jag är väldigt glad över att vi gick dit. Sen tog vi tåget hem igen.



Väl hemma behövde jag lägga mig en stund och vila, för växtvärken i livmodern blev extremt smärtsam när vi var på väg hem. Så Daniel gick bort och hämtade Rasmus på dagis idag, men det gjorde han med nöje och Rasmus blev jätte glad. När jag hade vilat, så packade jag upp Rasmus nya skor och bebiskläderna. Jag var självklart tvungen att fotografera dem också. Rasmus fick prova sina nya skor, vilket gjorde honom jätte glad och ville knappt tillåta mig att ta av honom dem igen. Han är så söt när han vill springa omkring inomhus i bara blöja och skor/stövlar ♥



Imorgon ska Rasmus åka till sin pappa över helgen och jag kommer som vanligt att sakna honom enormt mycket! Men som en liten tröst så ska vi på inskrivning på Mödravårdcentralen imorgon vid kl 11, efter att Rasmus har åkt, så lite glädje finns det ändå i morgondagen. Ska då fråga min barnmorska om det verkligen är normalt att ha såhär ont, under så många dagar som jag har haft det nu. Smärtan är vid livmodern och strålar ut mot bägge äggstockarna. Ibland sätter sig smärtan även i höfterna och strålar bak till svanken och ländryggen. Det är så intensivt att jag sover jätte dåligt om nätterna och har jätte svårt att somna eller hitta en bekväm sovaställning. Kan ibland knappt sitta upp eller ligga ner, pga att smärtan blir för intensiv. Och det ska ju inte göra ont att vara gravid sägs det. Så jag oroar mig givetvis över att det är något som är fel. För varför ska det annars göra såhär ont? Jag är bara i vecka 5, så smärta som uppkommer nu ger mig direkt oro över att det ska vara ett utomkvedshavande eller cystor i livmodern. För läser man på internet så passar det in som förklaring på mina symtom. Så förhoppningsvis så kan barnmorskan förklara för mig vad det är som orsakar denna tortyr liknande smärtan..!

Har ni något råd eller tips, kanske en möjlig förklaring till varför jag har såhär ont?
Isåfall får ni jätte gärna skriva det till mig i en kommentar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.