Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

12 augusti 2013

Det är dagens stora gåta..

- Är jag gravid i v.22 eller v.26?

Enligt barnmorskan så kan jag omöjligt vara i vecka 22 (21+1) som jag hittills trott. Hon fick efter mätningar fram att jag skulle vara gravid i vecka 26+0 som minst. Mitt symfus-mått är 27cm. Och bebisen är tydligen lika stor som en bebis motsvarande graviditetsvecka 26. Så imorgon bitti när läkaren går ronden, så får vi veta vad de ska göra härnäst. Om de skickar ner mig till förlossningen för fler undersökningar eller om jag ska vara kvar här på gynavdelning 35.

Allt känns jätte konstigt nu. Barnmorskan räknade ut nytt BF som blev 14 november ungefär, men att vi kunde förvänta oss bebis redan vid månadsskiftet oktober/november, om sammandragningarna fortsatte som de gjort hittills.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.