Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

8 augusti 2013

Lågt blodtryck och illamående..

Ja, natten har varit hemsk!

Allt började när jag skulle sova.. jag var yr, illamående och svettades som en gris. Trodde att jag kunde sova bort det, men icke! Hann bara lägga mig på kudden så började hela världen snurra, precis som om jag druckit alkohol och var asfull. Så jag gjorde många försök med att ligga ner, provade olika sovställningar.. utan lyckat resultat. Istället slutade det i att jag fick kliva upp och kräkas hela tiden istället. Och efter mycket spring och helt utmattad, så lyckades jag till slut somna framåt morgonkvisten.. Äntligen kände jag! - tills jag ett par timmar senare blev väckt..!! Då kom de in och frågade hur jag mådde och jag förklarade hur natten varit och hur yr och illamående jag känner mig. De tog blodtrycket och sa att jag hade ett väldigt lågt blodtryck idag och att jag skulle ta det försiktigt och inte kliva upp för snabbt eller resa på mig för hastigt. För då skulle jag svimma. Men i mitt fall, så kändes det mer som att jag skulle kräkas.  Och nu har jag varit vaken i drygt 3 timmar och varken illamåendet eller yrseln har försvunnit. Tack o lov för spypåsar säger jag bara! Än har jag inte behövt använda dem, men nu klarar jag knappt att resa på mig och då är det tryggt att ha en till hands här vid sängen.

Ljud och ljuskänslig är jag också idag..

Hoppas ni andra mår bättre än mig idag och att ni har fått sova gott i natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.