Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

28 augusti 2013

Säg inte så..!

Åh vilken natt.. eller timmar.. om man ska vara exakt. Mina sammandragningar har börjat komma tillbaka och det är jätte obehagligt. Katja är vaken och bökar omkring för fullt i magen på mig. Att hon rör sig är en stor trygghet. Så jag avvaktar natten och ser hur det ter sig med sammandragningarna. Just nu kommer de en gång i kvarten ungefär, men de känns verkligen när de kommer. Har varit några oroliga timmar just nu, så det kan ha varit det som har orsakat det. Men vi får hoppas att det avtar snart, så jag kan sova. För som de är just nu, så kan jag inte alls somna, hur jag än ligger så känns det obekvämt och jobbigt. Vecka 23+3 idag och det får gärna dröja några veckor till innan hon kommer. Jag vill njuta 10 veckor till av graviditeten. Men som det känns nu så är det läskigt, så jag försöker att slappna av och ligga helt stilla med benen högt upp. Säg bara inte att helvetet ska börja igen. För det har jag ingen som helst tid eller lust med. Jag vill vara hemma med Rasmus och följa våra rutiner, äta våra måltider, sova i min säng och på min kudde. Inte på ett sjukhus i en steril opersonlig miljö, med smaklös mat och obekväma sängar. Nej, jag vill vara hemma nu!




Är lite så hungrig också, men kan inte komma på någonting som känns lockande att äta. Har ju ingen lust att ställa mig och laga en dunder middag vid denna tiden idag. Är alldeles för seg i kroppen för det. Funderar på något lättlagat och enkelt istället.. men vad? Det är frågan.. Har nog tyvärr inte så mycket lättlagat hemma just nu, har inte varit och storhandlat ännu. Men det gör jag senare i veckan eller nästa vecka. Har mat hemma så jag kan laga middagar och sånt, lite mer avancerade rätter. Men just enkla saker som panpizza eller piroger, det har jag inte prioriterat att köpa hem precis.. Men en kväll/natt som denna, så hade det varit perfekt! Men lätt att tänka på det nu, mitt i natten, när det inte finns något jag kan göra åt det haha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.