Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

5 oktober 2013

Vecka 28+6 :: Lördag

Men magbilden är tagen igår, v 28+5.

Ännu en försenad magbild. Men anledningen till att det inte blivit några blogginlägg på ett tag nu, är för att jag har legat inlagd på förlossningen och är fortfarande. Kom in i tisdags pga svåra förvärkar och hög feber. Och efter massa undersökningar och flera olika prover, så fick vi veta varför. Ett av blodproverna visade att jag hade en svår infektion i urinvägarna. Min sänka steg till ett värde på 174, normalt ska det ligga runt 5. Och så hade jag 17 000 vita blodkroppar i urinen, samt GBS. Så sen i onsdags så har jag behandlats med antibiotika intravenöst, var 8:e timme. Först igår kväll sjönk värdet på sänkan, som nu är på 114. I förrgår minskade de vita blodkropparna till 10 000. Vilket betyder att infektionen börjar försvinna. Febern försvann i går morse. Så igår mådde jag bra för första gången, sen jag insjuknade i söndags. Det känns underbart! Min mamma har varit underbar och varit barnvakt åt Rasmus sen jag blev inlagd och kommit hit dagligen och hälsat på mig. Att ha fått träffa Rasmus varje dag när jag ligger här inne betyder jätte mycket för mig. Jag saknar honom fruktansvärt mycket. Igår så åkte Rasmus till sin pappa, så igår träffade jag tyvärr inte honom och det kändes verkligen. Men förhoppningsvis så blir jag utskriven idag(lördag) och då får jag träffa Rasmus på söndag igen. Nu hoppas jag verkligen att detta är SISTA gången som jag blir inlagd på förlossningen, under denna graviditet. Det är 77 dagar kvar till beräknat födelsedatum och de dagarna vill jag spendera hemma tillsammans med Rasmus. Vill även kunna fortsätta att flyttpacka också, då det nu bara är 56 dagar kvar tills vi ska flytta, eller rättare sagt vara ute ur lägenheten. Det ska bli underbart att flytta in i nya lägenheten. Och nästa vecka ska jag välja tapeter till alla rummen. Och den 11 oktober är det dags för tillväxtkontrolls-ultraljud igen. Hoppas hon börjat växa ordentligt som hon ska tills dess.

Jag kan inte sova i natt, förvärkarna håller mig vaken. Men ska snart få smärtstillande igen. Och sen vid kl 5 så ska jag få antibiotika igen och då ska de även ta nytt blodprov också. Hoppas verkligen att värdet har sjunkit jätte mycket tills dess. Så att jag kan få gå över till att ta antibiotika i tablettform istället och slippa kanylen i armen. Och då kommer jag även att få komma hem. Håller tummarna stenhårt och hoppas jätte mycket på det!

Igårkväll lossnade även en bit av slemproppen. Men hoppas för all del att den återskapas igen. Det är alldeles för tidigt att födas nu. 11 veckor kvar nu, de veckorna borde hon kunna stanna, tycker jag.

Men nu ska jag ta och äta något. Magen kurrar..

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.