Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

30 maj 2014

Overkligt! ..men sant

Jag kan inte förstå, hur har jag lyckats?

Innan jag blev gravid med Katja, så vägde jag 66kg. Jag gick upp ca 12kg under graviditeten. Ett par timmar innan kejsarsnittet så vägde jag 78kg.

(När jag väntade Rasmus, gick jag upp ca 30kg, vägde 86kg dagen innan kejsarsnittet och fram tills jag blev gravid med Katja så lyckades jag bara gå ner till 66kg.)

Nu är Katja 5,5 månader. Jag har inte tränat och inte ihärdigt varit ute och motionerat. Jag har varit slarvig med att äta nyttigt, jag har ätit godis ibland när barnen sovit och druckit coca cola emellanåt, ibland flera burkar om dagen och jag har fallit för suget ibland och ätit pizza eller annan snabbmat. Jag har alltså inte gjort något för att ge ner i vikt, eller strävat efter att gå ner i vikt. Jag har lagt all min fokusering på barnen och att tillgodose deras behov. Jag har tänkt att träning och att gå ner i vikt har jag tid med senare, typ under sommaren, på naturligt sätt.

Men igår så var jag nere hos min underbara vän Rebecca och drack kaffe. Och som vanligt så springer man på toa och kissar, vilket jag gör otaliga gånger pga kaffet, så i vanlig ordning så ställde jag mig på deras våg. Jag vet inte varför, men gör nog alltid det automatiskt när jag ser en våg.

Men denna gången skulle visa sig skilja sig från alla andra gånger under de senaste åren.

För första gången på 4,5 år, så stod vågen på under 60kg strecket. JAG VÄGER 58KG?!?!?!?! Hur? Liksom hur har det gått till? Och så kan jag inte låta bli att tänka.. Hur kommer det bli när jag börjar träna och motionera ihärdigt? När jag börjar äta sunt och nyttigt? När jag slutar upp med allt som innefattar godis och coca cola? Kommer jag gå ner ännu mer i vikt då? Så många tankar, samtidigt som jag glädjer mig över det oväntade resultatet, av att inte ha gjort någonting i strävan på att gå ner i vikt.

Ska börja min nya livsstil nästa vecka, med daglig motion och sunda måltider. Inget mer onyttigt.

Ska bli spännande och se resultatet efter några veckor med en ny livsstil.
Ha en trevlig helg allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.