Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

17 februari 2010

ÅHåååh vilken ÄL värk jag har idag!

Alla hjärtans dag blev perfekt! Den spenderade jag nämligen tillsammans med Johan och Emil. Jag bakade även inför Alla hjärtans dag, det blev: vetebullar, biskvier, negerbollar, sirapsnittar, hallongrottor och en gräddtårta med gelehallon som dekoration och med krossad daim i mellan, tillsammans med vaniljkräm. Den uppskattades verkligen. Och på hemvägen ifrån Emil på söndagskvällen så åkte vi förbi svärföräldrarna och lämnade av tårtan där. Då jag vet att svärfar är ett stort kakmonster, så var jag och Johan överrens om det, och lämnade den där. De blev jätte glada, och i måndags så ringde svärfar och tackade för tårtan. Han tyckte den vart jätte god. Han hade tagit med sig en stor bit till jobbet, så han lät sina arbetskamrater smaka också. Alla som smakade av den älskade den, och svärfar sa att jag gärna fick komma förbi med kakor och tårta fler gånger! Men det gör jag gärna. Vi har inte så stor kyl för tillfället, så en tårta får inte plats, men vi planerar på att inhandla en sidebyside, kyl och frys när vi även ska fixa lite och förnya lite i köket, men först så ska det inversteras ett uppvärmningssystem, men vi har inte bestämt oss för vad ännu.. Just nu så har vi ju en vedpanna, men eftersom den är gammal (årsmodell 1960 och med en livslängd på ca 40-50år) Så är det dags att byta ut den, INNAN den går sönder. Hörde med sotaren när han var här, om hur man upptäcker att den är sönder, och han sa att det märkte vi när vi hade några centimeter med vatten i källaren.. Och det är inte kul om det blir det, för då förlorar vi både en tvättmaskin, ett biorum och ett datorrum. Och det har vi ingen lust med. Så det är prio 1.

Nu så ska jag gå och dricka kaffe lite, och sen plocka lite.. Sen blir det väl att gå ner hit igen och slå ihjäl lite tid innan Johan kommer hem. Han tränar idag, så han är inte hemma förrän ca 17:30, beroende på hur länge de tränar och hur länge de duschar / snackar! Slutar jobbet vid 16:00 och träna brukar de oftast göra i en timma.. Så ja, det återstår att se! Tjoollahopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.