Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

1 februari 2010

ursäkta mig

Nu vart det ett tag sedan jag uppdaterade lite här märkte jag, men det kan endast förklaras genom att man har haft så roligt om dagarna att man inte har haft någon tid till datorn. Som i helgen, då vart vi hos Johans föräldrar, Leo & Ingegerd, och vi var där tillsammans med Johans lillasyster Caroline och hennes sambo Björn. Lördagen var nog den mest händelserikaste dagen på hela helgen. Vi fick strömavbrott, vi stod ute i -18 grader och stekte raggmunkar på stekbordet ute i deras uterum, där man vanligtvis brukar använda sommartid, men nu så stod vi fullt påklädda och stekte för glatta munnar, viket spektakel.. Men det var ju en bra lösning.. Så maten tog 3 timmar, då Johan och hans far Leo fick reparera lite, som byta ut några kablar som råttorna hade gnagit sönder, och så fixa så elen fungerade.. Två faser gick och det blev kortslutning, så det blev strömlöst på gården, men det visade sig även att fler i Rimforsa vart av med strömmen, men för deras del så var det Eon som hade problem. Men hos svärföräldrarna som har en stor gård, och sen många vekar i elden, så blev det som det blev, men vi hade roligt ändå.. Sen så skulle Leo ut och ploga vägarna omkring grann gårdarna.. Det gick ju bra, och så kom Richard på en kopp kaffe innan han skulle vidare, och vi satt där och pratade och hade trevligt tills hans mobil ringde.. Det var Leo, och han sa att han hade kört ner sig i ett dike när han skulle bredda vägen.. Så vi alla blev nyfikna och gick ut, Richard körde traktorn, jag och Caroline satt i hytten och Johan och Björn satt i skopan, när vi körde bort till Leo, för att dra upp honom.. Det har vi faktiskt på film, då Björn var så klok att börja filma händelsen! Det var faktiskt lite obehagligt att se på det, jag och Caroline stod och kramade om varandra och ville helst inte se på, för Leos traktor stod så lutad ner i diket att han såg ut att tippa vilken sekund som helst.. Och de provade olika taktiker tills Richard fick en snilleblixt och lyckades dra upp honom. Så då åkte vi hemåt igen, och sen la Björn in allt på sin bärbara som vi sedan kopplade in till tv, och visade allting för Ingegerd och Christian. Ingegerd och Leo är var stödfamilj för Christian, tills nu i helgen, då kommunen bestämt sig för att han inte fick vara där längre.. Och då hade han varit hos dem ibland då och då, i 15 års tid. Jätte synd, då Christian verkligen trivdes hos dem! Men men, kommunerna gör ju allt för att spar på pengarna. De tänker inte på vad som är bäst för invånarna! Så anledningen till att vi åkte dit i helgen allehopa var för att vi skulle ha en avskedsfest för Christian, och det var också han som önskade raggmunkar på lördagen.. Men det var ju bara roligt och gott!! Sen på kvällen så kom några bekanta på besök så Ingegerd hade bakat, så vi satt och fikade och hade jätte trevligt, och visade alla vad dagen innehöll för skoj! Och på söndagen så tog vi bara lugn, packade ihop och sådant, för att åka hem igen.. Väl hemma så började jag och Johan att möblera om och plocka å ha oss, så vi bestämde oss för att åka till Eksjö och hämta ett köksbord hos Caroline och Björn, som vi skulle ha sålänge, tills vi inskaffat köksbänkarna som vi ska ha, med en bardisk på, så vi både får arbetsyta i köket och yta att äta vid. Men jag funderar lite på om vi ska spara detta köksbordet ändå, med tanke på att det är så fint. Vi fick order att slänga det när vi inte ville ha det längre, men det är ju synd, man kan ju alltid behöva extra bord om det ska vara kalas eller något någongång! Så det ställer man ju bara ner i förrådet i källaren, så finns det där för framtida bruk, eller vad man säger.. Nu så ska vi laga till mat, som Johan ska ha i matlåda till jobbet imorgon. Sedan så blir det sängen och kolla på film.. Ikväll så blir det några avsnitt av Hemsökta Hus.. Och sedan soova!

Idag så följde jag med Noi på en lägenhetsvisning kl 10:00, och sedan så gick vi ut och gick en promenad med hennes dotter, och så gick vi till affären en runda och köpte behövliga saker, för att sedan taska hemåt. Såg även 4-5 rådjur på vår promenad... Och på tal om vilda djur.. Igår när vi åkte till Eksjö för att hämta bordet, så stötte vi på 2 älgar, som stod på varsin sida av vägbanan. Jätte fina var dem!! De tänkte först gå över vägen, men de vände om åt varsitt håll, och sprang in i varsin skog när vi körde förbi dem.. Synd att vi inte stannade , då hade jag kunnat ta kort på de vackra djuren! Men det får man väl möjlighet till någon annan gång.

Tänk, idag är det redan 1 februari 2010.. Gud så fort tiden har gått! Jag minns för 1 år sedan, då jag var tillsammans med Daniel. Jag kunde aldrig tänka mig att jag 1 år senare skulle bo 23 mil bort, i ett hus, men en ny kille.. Huuh vad skrämmande det är, när man tänker på hur mycket som kan förändras på bara 1 år.. Men det är väl livets gång. Man lever bara 1 gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.