Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

6 mars 2010

v.5 (4+5)


Ja, det har varit en jätte bra helg hittills. Igår så var vi på fest hos Mr.Tälth för att sedan dra bort till Wärdshuset för att se Black Jack. Även att jag inte får dricka så hade jag trevligt, jag drack däremot Festis med päronsmak.. Vi åt tacos också hos Mr.Tälth, tillsammans med Fia, Anna och Vargas, och min lilla älskling förstås! Det var jätte trevligt faktiskt! Det är väldigt många som har fått reda på att vi ska ha barn, men så är det väl i en sån här liten by.. Om man berättar för en person, så vet alla andra om det efter nån dag också! Men det gör väl inget egentligen, de hade väl fått reda på det förr eller senare ändå.. Det var många som sa grattis till oss igår iallafall och var jätte glada för vår skull, och det är ju trevligt när man får positiva reaktioner! Men negativa har man väl märkt av också, men det struntar vi i, de är säkert bara avundssjuka, varför skulle de annars klaga och överhuvudtaget bry sig??

Idag så har vi varit i Eksjö hos Johans syster Caroline och hennes sambo Björn, för att fira honom. Han fyller inte förrän nästa vecka, så det blev ju bra att ta kalaset idag! Så det blev mat och tårta som bjöds. Jätte trevligt! Och gud vad stor Caroline har blivit nu, hon är snart i v.40 och beräknas föda den 15 mars, så det är inte långt kvar nu.. Det är så kul att se hur glada de är, och det känns så bra också för jag kan prata mycket med henne om graviditet och sånt, höra när hon fick symtom och sånt.. Hur hon gjorde för att underlätta vissa saker och så vidare! Men jag har ju egna syskon också som har barn, men jag vet inte hur många av dem som vet om att vi ska ha barn, eller om de överhuvudtaget ser det positivt! Men jag hoppas att de kan vara glada för våran skull, även om det har gått lite fort fram. Men vi känner oss redo och detta är vad vi vill med vårt liv! På måndag så ska vi på vår första ultraljudsundersökning, och att kolla så allt är som det ska. Jag har haft lite ont ibland så jag ringde gyn och hörde med dem om det var normalt, men de började spekulera i olika saker, och tyckte att det var bäst att göra ett vaginalt ultraljud för att se så det inte var något utomhavandekvedskap, vilket är farligt.. Så det känns bra att de vill vara på säkra sidan, samt så ska jag få veta vilken medicin jag får äta mot min magkatarr, som går ihop med graviditet.. Det är tydligen inte alla mediciner som man får äta! Bäst att få det klart så man inte orsakar något, som resulterar i fel på fostret! Sen så ska det även bli kul att få se ett litet hjärta som slår också! Jag går in i vecka 6 på måndag, enligt en uträknare på familjeliv har räknat rätt.. Jag själv gjorde en egen uträkning som jag läste i en gravidtidning, där man skulle räkna ifrån senaste mensens första dag och ett år framåt, dra av 3 månader och lägga till 7 dagar. Och då fick jag svaret att mitt beräknade förlossningsdatum skulle vara den 4 november, istället för den 7 som uträknare på familjeliv fick fram. Och då skulle jag gått in i v.6 igår redan, istället för på måndag. Så det ska bli skönt att få ett liten mer exakt svar, när vi gör ultraljudet, då ser de mer exakt hur långt jag är gången! Sen blir det inskrivining hos MVC den 22 mars, då ska jag vara i ca v.8 om allting räknats rätt! Men det återstår att se på måndag!

Det är otroligt hur trött man blir i början av graviditeten. Jag skulle kunna sova hela dagarna, så trött är jag. Och sen nu har jag börjat få lite ont i svanken också, vilket är jobbigt.. Igår när jag och Johan dansade så fick jag ont i mina höfter, vilket var jobbigt, och tråkigt! Kunde inte alls dansa lika mycket och länge som jag velat, så vi gick hem lite tidigare än de andra, för jag kunde inte stå upp mer, och ville bara hem och sova. De stängde vid 01:00, men vi gick ca tjugo i.. Och det var skönt att få komma hem och lägga sig och sova! Johan drack igår så han var lite full, så han somnade rätt snabbt han också! Det känns skönt nu att jag som alltid har haft svårt att somna, kan somna direkt när jag lägger mig på kudden! I vanliga fall så ligger jag vaken hela nätterna och har omöjligt att somna. Så att bli trött vid 7-8 på kvällarna och däcka direkt är underbart! Brukar sova några timmar på dagarna också, somnar på soffan framför tv, vilket jag aldrig har kunnat innan, hur mycket jag än försökt! Kliver upp vid 06:00 på morgonen då Johan ska till jobbet, och sätter igång tv för att kolla på Vakna med The Voice, och somnar ofta mitt i, och vaknar runt 9-10, och är lite piggare, sen blir jag tröttare igen runt 13-14, och kan sova igen, men då försöker jag hitta på något som gör att jag håller mig vaken. Men jag kommer inte alltid på något, då tröttheten slår ut min hjärna haha!

Nu ska jag se om jag kan göra något, jag har tagit upp overheaden, för att göra om min provisoriska hemmagjorda kalender. Just nu är den gjord på rutat papper, men jag tänkte att jag kunde kalkera av den på ett blankt papper och göra lite fint runt omkring.. Känns bra att kunna ha något att notera saker och ting i, som när man ska iväg på något, när man ska till MVC, när Johan ska till tandläkaren och när bilen ska besiktas, när det är kalas eller när det är annat som behövs kommas ihåg! Så jag ska nog ta och göra det nu direkt! Medans jag är hyfsat pigg och har lust! Ska ringa mor också och se om hon är hemma, eller om hon jobbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.