Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

8 juli 2010

Vecka 25 (24+1)



Ja, här är bilder på magen när jag står upp. Idag har det varit många sammandragningar och mycket foglossning. Har hjälpt mamma i tvättstugan hela eftermiddagen, från kl 14-21. Men det har bara varit jätte roligt. Jag har tvättat 2 ½ maskin med bebiskläder, som nu är redo för att läggas i byrån hemma i Östergötland. Men jag har nog varit igång för mycket idag, för jag fick jätte ont i magen nu på kvällen, kändes som molvärk, mensvärk, och täta sammandragningar, så det var obehagligt, men det var nog ett tecken på att jag behövde vila lite.. Så jag tänkte att jag ändå kunde passa på att ta lite kort i stående position när jag ändå hade kameran i närheten *skratt* . Men nu så ska jag gå och sova, för imorgon väntar Glukosbelastningen kl 09:30.. Får varken äta eller dricka nu, efter kl 24:00 pga att det ska göras på fastande mage. Uuuuh, hur ska det gå egentligen? Jag som är illamående i vanliga fall när jag vaknar, och enda sättet att bli av med illamåendet är att äta eller spy.. Och imorgon när jag vaknar, så får jag ju inte äta, och sen dricka sockerlösning på det?? Hur kommer det att sluta.. Jag lär ju spy som en kalv! Jag har i o med graviditeten fått avsmak för godis och sötma. De gör mig bara illamående och får mig att spy.. Så det avstår jag oftast. Men sockerlösning, låter som det ska vara väldigt sött.. Men jag får hoppas att det går bra. Att resultatet ska vara bra, och att allting annat är okej. Ska ju även träffa en läkare imorgon, efter glukosbelastningen. Barnmorskan bokade in de på samma dag. Väldigt smart av henne faktiskt! Sen så ska jag träffa henne nästa fredag, den 16/7. Och hon hoppades att jag skulle ha gjort ultraljudet innan dess. Men än så har jag inte fått hem kallelsen till det. Så det återstår att se hur länge det kommer att dröja. Nu så ska jag gå och lägga mig, för det spänner i hela huvudet! Vet inte varför, men ont gör det. Får hoppas att jag kan somna med det.. Brukar ha svårt att sova när jag har ont i huvudet, men detta är annorlunda, har aldrig haft denna känslan/smärtan förut.. Som strålningar i tinningarna och nacken.. Hålla tummarna för att det är borta imorgon, annars så lär jag ju vara grinig.. Huvudvärk + hungrig + trött = en grinig Nathalie :) Godnatt alla vännerna..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.