Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

7 december 2010

Dag 43: väggmåla & BVC


Igår var det måndag. Första måndagen i december. Och första dagen på en ny vecka. MEN det betyder också att min lilla prins blir en vecka äldre. Och just denna måndagen så blev han 6 veckor. GRATTIS mammas älskling!!! Kan ni fatta? 6 veckor! Plus 1 dag idag. Det blir totalt 43 dagar. Och det är de bästa dagarna i mitt liv. Om man bortser från de 260 dagarna som han bodde i min mage <3

Idag så ska jag skissa på några väggmålningar. Och nu måste de bli av. När det skulle göras tidigare så kom det alltid något emellan som gjorde att jag fick skjuta på det. Och jag har jätte dåligt samvete över det. Men nu är det dags. Nu hoppas jag att ingenting gör så att det inte blir gjort. Vill gärna ha det klart innan år 2011... Ska börja göra konturerna idag, innan vi ska iväg till BVC. Sen får jag se om jag hinner fortsätta när vi kommer hem eller om jag får fortsätta imorgon istället.

Undra hur mycket Rasmus har gått upp i vikt sen förra veckan vi var på BVC... Han har säkert växt och blivit 54cm. Om jag skulle gissa hur mycket han har gått upp i vikt, så skulle jag nog tro runt 270-340gram. Alltså ska han väga någonstans runt 4360-4410gram om mina gissningar skulle stämma. Det är otroligt vad han växer. Det tecken på att han mår bra och får i sig ordentligt med mat. Och på tal om mat... Snart vaknar Rasmus och ska äta. Såvidar han inte åt så bra vid förra målet, så att han får sova någon timma längre än han brukar.. Jag däremot ska försöka att få i mig en till smörgås, så har jag ätit 3 stycken idag! Vad kul det skulle vara om lillprins bus nu ska börja sova om nätterna och sova lite mer än 3 timmar när han väl sover. Vad jag älskar min son. Och vad underbart det är att bara sitta och titta på honom. Både när han är vaken och när han sover! Han är verkligen det bästa som har hänt mig. Jag kan inte riktigt beskriva med ord hur mycket han betyder för mig och hur otroligt mycket jag älskar denna fantastiska lilla människan som jag har fått äran att vara mamma till. Att ge kärlek till. Och älska i resten av mitt liv och längre än så!! Du är mitt allt och mycket mer därtill. Jag älskar dig Rasmus av hela mitt hjärta och själ <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.