Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

22 maj 2011

åskväder

Ligger i sängen: i en nersläckt lägenhet och bara stirrar upp i taket och mot den bottre väggen.. Ser när rummet lyses upp av blixtarna, som enligt mina beräkningar, är ca 8 km härifrän.. Mysigt, tycker jag. Rasmus sover här brevid mig, det gör det ännu mysigare, för jag hör hans andetag tätt intill mig. Ligger här och lyssnar, hör förutom Rasmus andetag, även regnet, som faller mot fönsterbläcken och från stuprören utanför fönstrena. Tänk att det kan kännas sä otroligt mysigt, när det regnar ute. Väntar otåligt på att ovädret ska komma hitåt, så blixtarna och mullret kommer samtidigt.. Jag är lite smått rädd för åskan, men älskar det på samma gång! En konstig kombination, jag vet, men det är så jag känner. Var ute för ca en timme sen och tittade på blixtarna som syntes bortom horisonten, ovanför havet. En riktigt vacker syn faktiskt. Rosa, orange färgade blixtar, som färgade den gråa himlen för några sekunder, samtidigt som fina droppar regn, föll från himlen ner i vattnet. Jag skulle vilja gå ut nu igen, just för att det är så fint, men det sägs ju att man inte ska vara ute vid sådant här väder, speciellt inte vid vatten eller öppna fält. Regnet har ändrat karaktär nu... Svårt att avgöra om det regnar mycket eller lite, då regnet från stuprören överröstar alla andra ljud. Men om ovädret är påväg hitåt, så borde väl regnet snart att öka, så detta skulle nog anses vara "lugnet före stormen". Men det återstår att se! Jag väntar och väntar på det iallafall. Finns inte mycket annat att göra, med tanke på att alla kontakterna är utdragna ifall ifall.. Hellre ta det säkra, före det osäkra, så att säga. Men jag SKA gå ut en gång till ikväll, det har jag bestämt redan. Men när, det får vädret och tiden avgöra. Nu tror jag att regnet börjar att öka! Det faller iallafall större regndroppar nu. Så nu ska jag fortsätta, att bara lyssna och njuta, av det regniga vädret. Det var ett tag sen, som det blixtrade och mullrade nu... Konstigt!?! Men men, hoppas ni andra har en bra söndagskväll.

PS. Gurkan fick lämna Big Brother huset idag. Jag har ingen kommentar angående det, för jag varken gillade honom eller ogillade honom, som deltagare. Jag röstar ju inte heller, så jag har ju ingen talan egentligen, till resultatet. Men ni som var med och avgjorde, ni vet själva, om det blev rätt person, som fick lämna huset.
Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.