Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

24 maj 2011

krya på dig

I dag så har jag och Rasmus varit på Unga Förldrar träffen som vanligt. Har varit jätte kul och fick även idag, lära känna en ny mamma, som efter en stund, visade sig bo bara en tvärgata ifrån där min mamma bor, så vi skulle ta en dag och gå till lekplatsen med barnen. Jätte roligt! Träffade ju såklart de andra mammorna också och det var lika trevligt som alltid. Jag trivs där och har kul. Synd att det snart är sommar uppehåll. På tisdag så är det sista träffen och då ska vi åka till Kalmar och gå på IKEA. Ska bli riktigt kul faktiskt. Sitter och funderar på vad jag behöver därifrån.. Skrev i ett tidigare inlägg, att jag skulle skriva en lista, på sånt som jag anser är nödvändigt, men har inte hunnit skriva den ännu.. Får ta och göra det väldigt snart! Bara en vecka kvar innan vi ska dit, så det får jag försöka att hinna med imorgon. Ja, i morgon så ska vi till BVC och se om Rasmus ena testickel har krypit ner i pungen igen, eller om den har fastnat inne i kroppen. De kunde inte hitta den sist, så det är största anledningen tillc varför vi ska dit imorgon. Vi ska träffa läkaren då igen.. Så han får typ en extra läkarundersökning, 7 månaderskontroll kan det nog kallas. För han blir faktiskt (helt ofattbart) 7 månader imorgon!! Tiden går alldeles för fort alltså. Nyss var han en liten liten bebis, som inte gjorde annat än att skrika, äta, bajsa och sova. Men nu kan han sitta själv och göra kontrollerade rörelse. Duktig kille och min ögonsten! Jag älskar dig Rasmus, nu och för all evighet!!!!!!!!

I eftermiddags så var vi och hälsade på min näst äldsta syster, som för ett par veckor sen opererades i ryggmärgen för diskbråck. Var jätte kul att få träffa henne. Jag tycker så synd om henne, för hela hennes liv, är för tillfället begränsat, som så att hon inte kan sitta, eller stå upp lika länge som vanligt.. Hon får ligga ner mesta dels av tiden och det måste vara jätte jobbigt på ett sätt, att inte kunna göra så mycket, utan att få ont, måste kännas frustrerande. Men hoppas hon blir frisk fort och kan återgå till ett roligare liv och även kunna gå tillbaka till jobbet m.m. Hon kan/får inte ens åka bil, så hon kommer ingenstans, måste också kännas lessamt. Men den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge, sägs det ju. Jag sänder miljontals styrkekramar till dig syster och hoppas att du kryar på dig väldigt snart! Tack för bullen, kaffet och att få träffa dig igen. Jag älskar dig!!

Nu sover Rasmus och har gjort sen vi kom hem i från syster, så han vaknar nog snart för att äta lite.. Jag har lagt mig på sängen och vilat en stund. Känner hur mig solbränna hettar i huden. Det regnar ute men har även varit soligt tidigare under eftermiddagen. SKÖNT!!!!! I morgon hoppas jag på mer sol, inte för att jag är ledsen över att det regnar, för det behöver marken, men för att kunna sola igen. Känner att jag behöver en aning mer färg, på de obrända ställerna som sagt. Ska fundera ut om jag ska ta mig något litet att tugga på nu.. Nohm nohm nohm nhom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.