Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

20 maj 2011

Svar till anonym

Jag bryr mig inte om vad andra säger om folk. Jag väljer själv att skapa mig en EGEN uppfattning om folk. Att lyssna på rykten och andras uppfattningar tycker jag är idiotiskt! Varför ska man mobba ut något och göra allt för att ingen ska vilja umgås med en person? Hur kan man vara så elak att man vill såra någon annan? Jag skulle aldrig kunna säga till någon att de inte ska umgås med en person, oavsett min egen uppfattning. Jag har skapat mig en egen uppfattning om denna personen som du menar. Och jag har bara märkt positiva saker. Jag tycker h*n är en jätte trevlig person och jag trivs i personens sällskap. Men det är inte alla personer som går ihop. En del personer kommer inte överrens och det verkar som om ni inte gör det. Men det betyder inte att alla ska tycka likadant som dig om denna person. Låt alla människor få skapa sig egna uppfattningar om folk som du inte tycker om. Det kallas mobbing det du gör och jag avskyr mobbing. Jag vet hur det är att vara mobbad och jag accepterar inte när andra utsätts för det. För det handlar oftast om avundssjuka och dåligt självförtroende hos personerna som utför mobbingen. Och det är fel att trycka ner och få någon annan att må dåligt bara för att man själv ska må bättre eller råttare sagt få andra att tro att man mår bra. Men de allra flesta VET att en mobbare mår inte bra! Så sök hjälp istället för att få fler att må lika dåligt som dig eller ännu sämre!!
Alltså, jag tar inte åt mig andras uppfattningar om folk, utan jag vill skapa mig en egen och det har alltid varit rätt val för mig. För jag har aldrig fått samma uppfattningar som alla rykten säger om någon. Jag ger alla människor en chans att visa mig vem de är INNAN jag "dömer" någon eller skapar mig en egen uppfattning!!
Published with Blogger-droid v1.6.8

1 kommentar:

  1. haha handlar de om Malin eller enu en som sakt vad dom tycker om henne eller? som du säger man ska blilda sin egen uppfattning. jo visa går inte ihop. visa är för barnsliga ens be om ursäkt för de dom gör eller gjort. som tex med mig och malin hon är sur på mig för jag kallade hennes vän subba och de angår knappast inte malin de är mellan den tjejn och mig. men de va mig hon bad dra åt helvete för jag försvrade mig själv. när hennes vän kallade mig både de ena och andra mobbade min stvning med mer. sen går och snackar skit om min familj med och sprider ens bror är knarkare med mer. då för kännar hon ingen snäll het. tycker hon kan sopa rent under sina egna fötter innan, jag har försökt och försökt och bli vän med henne men nä hon leker barnrumpa än.. fast de är hon som gjorde fel. hon la sig i något hon inte va delaktig i eller hade med och göra. när de gällde hennes vän. men vill hon va en barnrumpa hela livet och skita i bra vänsakp upp till henne.. men förstår den anonyma med att han/ hon ragerar som dom. gör, man blir inte bästa vänner efter man träffast en gång eller inte ens träffats. de -kanske så personen mernar vad vet jag... skönt du skrev om detta fick ju jag berätta min sak vad jag tycker, alltid kul med diskutioner. sen oftast mår faktiskt mobbarna inte dåligt, utan de kan va att dom gillar trycka ner den personen dom inte gillar. att dom njuter av de. så där har du lite fel faktiskt. de är inte så med alla mobbare. jag har själv varit mobbad. från lekis till 6 års. och att säga vad man tycker om en person är ärlighet inte mobbing.

    tack för bra spalt gumman :)

    SvaraRadera

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.