Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

22 juli 2011

kummelummelumm

Torsdagen var verkligen kanon bra.
Började dagen med att jag vaknade och hörde Rasmus prata och kände hur glädjen började rusa i kroppen på mig. Klockan var runt 10:00 och jag hann knappt kliva upp innan telefonen plingade och i ett sms stod det: "hej gumman ring mig direkt när du har vaknat", och det var ifrån min underbara vän Angelica. Så jag gick ut i köket och började ladda kaffebryggaren, samtidigt som jag ringde till henne.. "Kom hit" sa hon.. Så utan att starta den, så gick jag bort till henne. Väl där så började vi smida planer.. Och efter nån halvtimme så var vi överrens. Jag gick hem igen och startade kaffebryggaren, för min kropp skrek verkligen efter kaffe! Efter ett tag så kom Angelica och barnen upp till mig och vi satt på min balkong och pratade. Klockan sprang i väg och sen tog vi barnen och satte dem i vagnarna för att påbörja vår promenad, som bar av mot Amiralen Köpcentrum. På vägen dit så gick vi och pratade och då kom vi in på datum och dagens datum och då kom jag på att jag hade ju tid till mvc vid klockan 14:00, så jag kollade på klockan och den var 14:10 och jag fick panik. I samma sekund så ringer min mobil och det var min barnmorska. Hon undrade vart jag var och jag svarade direkt att jag var på väg dit. Lyckligtvis så var jag bara 5 minuter ifrån mvc när hon ringde så hon sa att hon väntade mig och jag var välkommen, hon accepterade min ursäkt och sa att det inte var någon fara, så vi gick dit och jag fick träffa henne. Jag fick lämna kisseprov och så frågade hon om jag ville göra ett klamydiatest också, och det ville jag. Sen så började hon föra en journal på mig och vi pratade.. Allt gick väl bra och jag fick veta lite mer ingående på hur det skulle gå till när jag ska träffa läkaren på måndag. Sen så tackade jag och vi gick vidare.. Vi kom bort till Amiralen och gick in på Maxi Stormarknad, där vi handlade lite mat och sen bjöd hon mig på lunch, som blev 2 kokta korvar med mos. Jätte gott. Sen så får jag sms ifrån Gagge som kom ner till Karlskrona idag med tåget vid klockan 15:09, att han och Eric var på stan och att han skulle köpa en piercing. Jag såg verkligen fram emot att få träffa honom, så vi började sakta att gå hemåt.. Och när jag nästan var hemma så får jag ett sms ifrån Rebecca, som frågar om hon kunde komma upp på en snabbkaffe. Ja då, svarade jag. Väl hemma så bytte jag blöja på Rasmus och gav honom mat. Sen kom Rebecca och vi satt och drack kaffe på min balkong och pratade.. Sen gick hon, och jag satt kvar. Ca 10 minuter senare så kommer Eric och Gagge hem och jag fick äntligen träffa honom. Längtan var äntligen över! Vi hälsade och så, allting kändes jätte bra, som om vi känt varandra väl länge och pratade som om vi träffats flera gånger förut.. Jätte trevligt! En stund senare så kom Dennis och minuterna senare Rebecca och sen Simon också, så satt vi allihopa på min balkong och drack kaffe och pratade. Rebecca och jag diskuterade lördagen och festen som vi ska ha, som vi ska förbereda inför idag, med att göra i ordning lokalen och koppla in karaokemaskinen, tv och bålen.. Sen så gick Simon för att han skulle hem och sova innan han skulle jobba natt. Sen kom min mamma också, och jag gick ut och mötte henne och satte fast Rasmus bilstol som min syrra hade tagit loss när hon hade haft mammas bil till Kalmar dagen innan, och då kom även Angelica föbi en runda. Sen gick jag upp igen och drack lite mer kaffe, barnen lekte och vi alla hade jätte trevligt. Sen så skulle Rebecca och Dennis gå hem. Jag packade klart Rasmus väska, som han skulle ha med sig och sen åkte även mamma och Rasmus följde med henne hem. Kan vara kul för honom att vara hos mormor ensam, och imorgon ska han träffa sin pappa och vara med honom tills på söndag. Men iallafall, så gick även Angelica hem efter en stund. Jag öppnade en cider och så började det att blixtra.. Vi bestämt oss då för att gå bort till Shell, så vi började gå... Och då helt plötsligt så började det att ösregna! Och ingen jacka hade jag på mig, så jag blev duktigt dyngsur men fortsatte att gå tills vi nästan var framme, så ställde vi oss i en busskur medan den värsta åskskuren föll och blixtarna blinkade på himlen som en diskolampa.. Sen orkade vi inte stå kvar där, så vi gick vidare och kom in på Shell, hur blöta som helst. Det första jag gjorde var att springa och kissa. Sen gick jag och köpte min efterlängtade CoffeeCooler (iskaffe typ) och sen gick vi hemåt igen. Nu hade det slutat att regna, men det började ganska snart igen.. Jag ringde till mamma på hemvägen för att höra hur det gick med Rasmus, om han sov eller vad han gjorde.. Allt gick bra, han låg i sängen och höll på att somna. Sen när vi nästan var hemma, så ringde jag till Dennis och hörde med honom om vad han gjorde.. Han skulle bort till Rebecca men vi mötte upp honom vid hans port och tog sällskap bort till min port, vi bestämde att han skulle komma på kaffe när han varit därm.. Vi gick upp och jag satte på mer kaffe. Och en stund senare så kommer han bort till oss.. Gagge och Eric sitter med datorn och kollar på YouTube och jag och Dennis satt och pratade om lite diverse.. Efter ett par timmar gick Dennis hem och jag börjar bli rastlös, så jag tog mig tillfället i akt att gå hit till datorn för att skriva detta inlägg, medan Gagge och Eric sitter på balkongen och softar.. Varm som ett as är jag, men jag mår verkligen toppen. Dagen har varit riktigt bra!! Så jag väljer att betygsätta dagen med ett stort MVG+++.

Nu ska vi ta och gå ut och gå en runda. Jag är rastlös till tusen - som alltid - och det är ju alltid trevligt när jag kan få sällskap på min promenad. Så nu har jag ingen ro till att ligga här längre, så jag säger hejdå!

HOPPAS NI OCKSÅ HADE EN BRA TORSDAG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.