Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

3 september 2011

feber :(

Mammas lilla älskling har fått feber. I förgår kväll kom den och när jag tog tempen på honom så låg den på 39,4 och har pendlat upp och ner nu hela tiden, det lägsta var 37,7 men annars så har den i genomsnitt legat på 38,6 hela tiden. Jag tycker så synd om honom, det är hjärtskärande när jag ser honom må dåligt och vara så medtagen av febern. Jag önskar att jag kunde överta hans feber så han kunde må bra igen och vara glad, istället för att han ska behöva vara varm och svettas, vara trött i kroppen och hängig. Men jag tror att det är tänderna som spökar, men tar det inte för givet, så jag har han och febern under uppsikt hela tiden. Just nu sover han och har gjort sen klockan 19 ungefär, vilket är bra för honom, då han har haft svårt att sova pga febern. Ska strax gå in och titta till honom igen och se om jag kan ta febern på honom, samt se om han kan dricka lite vatten och få en ny blöja. Jag vill undvika att väcka honom när han väl kan sova, men samtidigt vill jag veta att han mår bra.

Idag kom Rasmus pappa på besök, Katrine och hennes yngsta dotter var också här, så hon och jag tog lite kaffe medan far och son umgicks. Med det märktes att Rasmus inte alls var pigg.

För drygt en timme sen eller två, så tog jag mig ett välbehövt varmt bad och försökte slappna av lite.. Men jag tänkte hela tiden på Rasmus så jag blev inte långvarig i badet.

Snart ska jag också sova lite, men först ska jag byta på Rasmus, ta tempen och förse honom med vatten. Hoppas att febern försvinner snart, förhoppningsvis imorgon (3-dagars-feber) men det är ju inget givet.. Nu har jag inte tid med detta, men jag ger er en uppdatering senare i eftermiddag eller i kväll om jag får tid till det, annars så kommer den när den kommer.. Håll er i närheten ;)

GODNATT

Jag älskar dig min son.
Du är mammas Värld, Rasmus <3
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.