Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

16 augusti 2011

Lund, Malmö och Sail Karlskrona 2011

Nu var det ett tag sen jag uppdaterade här, så det tänkte jag göra nu.

I fredags så åkte vi ner till Malmö och utforskade staden lite, det var väldigt trevligt och jag trivdes där. Gick runt i city i 3 timmar och 46 minuter (enligt parkeringsbiljetten) och jag hade jätte gärna gått där längre, men allt stängde ju, så det fanns inte mycket mer att göra, än att åka ut till flygplatsen och vänta, där vi skulle hämta upp min lillasyster, som kom med flyget vid kl 01:00 ifrån Cypern.

På väg ner så stannade vi till i Lund, vilket vi även gjorde på hemvägen, för att käka, men hittade inget matställe som passade oss alla i smaken, så vi stod över och körde raka vägen hem istället. Jag och Rasmus sov hela bilresan hem, medan mamma och lillasyster turades om att köra. Vid kl 6 ungefär var vi hemma och mamma släppte av oss och vi gick upp och fortsatte att sova. Kl 10 väckte Rasmus mig och ville gå upp, så det blev en uppskattad sovmorgon där.

På lördagen så var det sista dagen på Sail Karlskrona 2011, som startade i onsdags, så jag och Rebecca tog en runda in till stan och gick ner dit och virrade omkring lite, men innan vi gick ner dit så gick vi och åt pizza (tack, i'm own you one) vilket satt väldigt bra och gjorde oss mätta och belåtna. Väl nere på sailet så gick vi runt och tittade, hennes äldsta dotter åkte en karusell och den yngsta satt och dansade till musiken ifrån karusellerna, medan Rasmus sov. Sen gick vi hem till min mamma och drack kaffe, åt salta pinnar och satt och pratade lite.. Tiden gick och sen var det dags att ta bussen hem, vilket var lättare sagt än gjort.. De visade sig att de hade ställt in sista turen innan nattbussen, så vi fick sitta och vänta i över 1 timme och vänta på bussen, som tyvärr fick bli nattbussen, men det funkade bra ändå. Barnen sov, bortsett ifrån Rebeccas yngsta, som satt och skrek halva bussresan, men som blev på glatt humör och log, lagom tills vi skulle kliva av och gå hem. Blev tillfrågad tidigare under kvällen, om jag ville hänga med upp till Rebecca och se på film, så det gjorde jag. Rasmus la jag i resesängen och han behöll sina sovtider. Vi såg filmen, I rymden finns inga känslor, och den var riktigt bra! Kände delvis igen mig i huvudrollspersonen, men det är ju för att vi båda har Aspergers, men riktigt så inrutad i ett mönster är INTE jag, men det kan jag nog tacka min ADHD för. Tack ADHD! ;)

Idag känner jag mig rätt seg, men jag överlever. Rasmus sover fortfarande, men jag har ingen tid att ha sovmorgon idag (även om jag skulle behöva det) för vid kl 13 så ska jag iväg på ett viktigt möte. När jag är hemma därifrån, så ska jag vila när Rasmus sover sitt eftermiddagspass. Sen ska jag höra av mig till min underbara Rebecca och hitta på något ute i det fina vädret.

Nu är det bara 1 dag kvar.. Imorgon kommer min älskling ner igen, vilket jag verkligen har längtat efter. På fredag så ska vi gå ut och äta, det blir en parmiddag tillsammans med Rebecca och Freddy. Och Rebecca och jag har bestämt att det blir kinabuffé som gället, för att sedan ta ett par vändor i affärerna innan hemfärd, men först stanna till på Maxi och köpa hårfärger... Rebecca och jag ska nämligen färga håret på varandra och ha trevligt! Roligt lär vi garanterat att ha. Resten av helgen återstår fortfarande, men tråkigt lär vi ju definitivt inte att ha :)
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.