Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

18 augusti 2011

Världens otur, eller!?

Mamma kom ut hit en sväng till under kvällen, fast denna gången var det för att hon var superduper snäll och åkte och köpte cigg till älsklingen, som hon sen då kom hit och lämnade. Och då stannade hon även på kaffe. Rebecca kom hit också på kaffe, vilket alltid är lika trevligt! Men iallafall.. Rebecca ville att jag skulle följa med henne och gå till McDonald's för att hon skulle köpa cheeseburgare, så det sa jag givetvis JA till att göra. MEN så kom vi på det att min mamma kunde köra oss dit, när hon ändå skulle köra hem till sig, så behövde vi inte gå dit. Så vi gick ut och gick bort mot bilen.. Mamma gick lite före oss, hon kom på att hon ändå var tvungen att vända med bilen, så hon gick bort till bilen och skulle starta den.. DÅÅ(!) HÄNDE DET SOM INTE SKULLE HÄNDA...! Bilnyckeln GICK AV... inuti låset.. Men hon fick ut den biten som satt kvar i låset och kom bort till oss. Vi började ju självklart fundera varför hon kom bort mot oss igen, utan bilen..? Ja, då sa hon det, "jag får nog sova här i natt.." och så berättade hon vad som hade hänt. Typiskt, sa vi och började diskutera olika lösningar.. Vi insåg ju direkt att det fick bli en promenad till McDonald's ändå, men hur skulle mamma komma hem?! Ingen utav oss hade någon sovplats ledig, annars så skulle hon ju självklart fått sova över. Så vi började med att gå bort till busshållsplatsen och kolla om bussen gick, men sista bussen härifrån hade redan gått och nattbussen gick bara på fredagar och lördagar, så vi gick bort till busshållsplatsen vid ÖoB, där det fanns fler bussar som passerade, men samma sak där också, sista bussen hade redan gått.. Så vi gick bort mot McDonald's och mamma följde med dit. På vägen dit så ringde vi runt till folk för att höra ifall någon skulle in mot stan, men med samma otur där. Vi ringde till ett taxibolag och frågade vad det skulle kosta ifrån McDonald's och in till stan, det skulle kosta ca 130 kronor och det tyckte mamma var alldeles för mycket pengar för, så då fick vi utesluta det också. Väl borta vid McDonald's så började mamma och Rebecca fråga bilister ifall någon skulle in mot stan, men dessvärre skulle alla åt andra hållet, så det slutade med att mamma valde gå hem därifrån. Jag erbjöd mig att betala en taxi åt henne, men hon nekade och insisterade med att det ville hon inte. Så vi sa hejdå och att visade för henne hur hon snabbast kunde ringa ett "Nödsamtal" om det skulle krävas, och sen gick vi åt varsitt håll.. Hon och hennes hund mot stan och vi gick åt andra hållet mot Lyckeby igen. När vi börjat gå en bit så fick vi dåligt samvete och tyckte synd om henne för att det som hände lyckades hända. Jag pratade med henne i mobilen en stund och sen la vi på och jag skulle ringa henne igen när jag var hemma, och det gjorde jag, så vi pratade en stund och sen la vi på igen och jag skulle ringa efter 15 minuter igen.. Nu sitter jag här och ska strax ringa henne, då de minuterna strax har gått.. När hon sen är hemma så skulle jag skicka ett sms till Rebecca och berätta att hon var hemma, för annars kunde inte hon slappna av sa hon, vilket jag kan förstå, eftersom det är en bit för henne att gå..

MEN SNACKA OM VÄRLDENS OTUR!!!


Nej nu ska jag ringa henne, så tjingelingen!!
Published with Blogger-droid v1.7.4

3 kommentarer:

  1. hej =) har följt din blogg innan =) tänkte bara fråga, eftersom jag läste du bor i lyckeby, om du har bott där länge? Jag har nyligen flyttat till rödeby =)

    hoppas ni mår bra! kram

    SvaraRadera
  2. Hej Ellinor.
    Vad kul att du följt min blogg.
    Jag har bott i Lyckeby sen i mars 2011.
    Så kul, trivs du i Rödeby? Vart bodde du innan?

    Vi mår bra, hoppas du också mår bra! Kram

    SvaraRadera
  3. okej =) jo än sålänge trivs jag =) jag bodde i bergkvara innan, men har bott i fridlevstad (utanför rödeby) i 2 år. Bodde i bergkvara i 5 månader bara. Flyttade tillbaka för killen jobbar i karlskrona så är ju så långt för han o pendla. men aldrig mer fridlevstad säger jag bara :P vilken håla! haha

    Jodå jag mår bra =) har en väldigt gnällig dotter här bara.. och lite förskylda på det. ingen rolig kombination.

    vart bodde du innan? har för mig det var en bit bort?
    kram

    SvaraRadera

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.