Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

14 maj 2012

Första gången..

Nu har det hänt, försökte många gånger föreställa mig hur det skulle kännas, men känslan går inte att beskrivas med bara ett ord. Konstigt!? Annorlunda? Spännande? Obehagligt? Härligt? Tomt? Jag skulle nog vilja använda allihop. Det är en speciell upplevelse, just "första gången" inträffar bara en gång.
Det är lite kusligt. Ligger i sängen och lyssnar på alla ljud.. (dumt, jag vet) Jag hör ljud som jag aldrig hört förut. Försöker förklara dem för mig själv, vad som orsakar dem. Hitta logiska förklaringar. Vad gör man inte när man är ensam? I natt är nämligen allra första gången som jag ska sova i Simons lägenhet, utan Simon. Och jag har blandade känslor om det. Kommer jag kunna somna? JAG ÄR MÖRKRÄDD! Det spelar ingen roll vart jag är någonstans, jag är alltid rädd för mörkret. Även hemma i min egen lägenhet. FÖRUTOM när jag har Simon är vid min sida. Han är min trygghet, han får mig att koppla bort min rädsla för mörkret. Men nu är han inte här, så allt känns konstigt. Jag måste vänja mig vid detta, ifall vi ska kunna bo ihop i framtiden. Att vara ensam om vardagarna. Men det kommer att gå bra. Jag har ju Rasmus och.. Ja det kommer gå hur bra som helst. Vi klarar det tillsammans. Och vi får chansen att längta och sakna varandra. Nu längtar jag till onsdag, då Simon kommer hem igen. Att vara ifrån honom om vardagarna, jag saknar honom jätte mycket.
Klockan springer verkligen i väg när man inte kan sova. Varför är det så? Fastnar man i tankarna så pass djupt att tiden bara försvinner? Jag ska göra ett nytt försök att sova nu. Spännande att se hur det går. Rasmus sover gott iallafall, han somnade kl 19 idag och han har inte vaknat någongång ännu, helt otroligt. Han brukar alltid vakna till runt 23 tiden och vilja ha flaskan. Så det är skönt för honom att han kanske börjar sova hela nätterna nu. Men det är ju inget heller som säger att detta inte bara är en engångsföreteelse? Det är också något som återstår att se.

Godnatt. BÄTTRE SENT ÄN ALDRIG! (ju tröttare jag är, desto snabbare somnar jag utan att tänka.. så det är perfekt att slänga iväg ett blogginlägg såhär precis innan jag ska sova, för jag blir jätte trött av att koncentrera mig när jag skriver sena inlägg och då somnar jag oftast direkt när jag har lagt ifrån mig mobilen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.