Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

10 maj 2012

fullt upp, men väldigt kul ändå..

Rasmus är på dagis. Tvätten är i maskinen. Frukosten är avklarad och första kannan kaffe är snart slut. Har plockat och grejat en del och diskat upp lite, så nu tänkte jag ta en lugn stund i soffan med en kopp kaffe och se om det är något att se på tv tills tvätten är klar. Jag är så glad att ha en egen tvättmaskin, det underlättar så otroligt mycket. Slippa springa mellan husen och den allmänna tvättstugan, som för det andra alltid är upptagen, så det tar flera veckor innan man får en tid att tvätta på och då har man ju hunnit få ett helt berg av tvätt. Så det enda jag kan tänka mig att använda den allmänna tvättstugan till, är sängkläderna, i och med att de behövs torktumlas och manglas. Men iallafall, ska till IKEA den 29/5 med Unga Föräldar gruppen, sitter och funderar på om det är något jag behöver därifrån. Vi har ju fått Biltema till Karlskrona nu, så mycket kan man ju även köpa där och jag är inne på att köpa en torkställning där, men jag kan inte bestämma mig. På IKEA ska jag iallafall köpa två barnpallar till Rasmus, en som han ska ha vid tvättstället och en som han kan ha i reserv. Ska nog även köpa lite nya sängkläder till både mig och Rasmus. Annars så finns det nog inget som jag verkligen står i behov av, jag har det jag behöver liksom. Och handla bara för handlandets skull, är väldigt onödigt.

Snart måste jag iväg och handla nya kläder till Rasmus, då han växer så att det knakar. Nu börjar han behöva storlek 86 i bodiesar och storlek 80 i byxor.. Just nu har han 74-80 i bodiesar och 68-74 i byxor. Helt otroligt vad han växer. Ska till BVC den 23/5 för 18-månaderskontrollen, det ska bli intressant och se hur mycket han har växt och gått upp sen ettårskontrollen.

Nej nu väntar kaffet på mig.. Om drygt en timme så ska Rasmus hämtas på dagis, så jag vill passa på att göra det som behövs innan jag måste gå, alltså drygt 40 minuter, sen måste jag gå.

Ha en fortsatt bra dag!

Jag saknar mitt hjärta, som jag inte kan träffa förrän nästa helg. Längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.