Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

7 november 2012

längtar till vintern

Rasmus sover middag... och det är då som jag passar på att ta mig lite tid framför datorn.

Idag tänkte jag göra lasagne till middag, ska strax börja tina upp och tillaga färsen som för tillfället ligger i frysen och kan klassas som ett mordvapen om det skulle ligga framme. lol!

Skämt åt sido.. Sitter och funderar på helgen, börjar bli lite nervös inför fredagen.. Vad ska jag ha på mig? Vad behöver jag förbereda här hemma innan jag går hemifrån? Jag vet ju att Simon kan sånt, det har han lärt sig nu. Allt ifrån blöjbyte, till mellanmål.. måltider till nattandes och spya. Han har fått vara med om allt sen han träffade mig och Rasmus. Men det är nyttigt för honom och ger honom en erfarenhet om hur det är att ha barn, då han innan han träffade mig inte hade varit i närheten av barn alls. Så jag ger honom verkligen beröm och han förtjänar verkligen en stor guldstjärna, för han har lärt sig så mycket på så kort tid, varit samarbetsvillig och haft viljan att lära sig och ställer alltid upp. Rasmus älskar honom och blir alltid överlycklig varje gång som han kommer hem ifrån jobbet. Då är det bara Simon som gäller för Rasmus! Han ska vara i Simons famn hela tiden, när han sitter vid datorn, när han tittar på tv, när han spelar PS3, ja Simon har t.o.m gett Rasmus en egen PS3 kontroll som Rasmus får använda och gnaga på, så Rasmus vill alltid sitta vid Simon när han spelar NHL13 och då sitter Rasmus och knappar på sin kontroll och är helt inne i spelet och hoppar till när de missar ett mål och har tungan utanför munnen när han ska efter pucken. Haha han är så rolig att titta på när NHL13 är igång. Det blir nog en hockeyspelare av honom. Han ska iallafall få testa på det. Nästa år så börjar hockeyskola/skridskorskola för barn födda 2010-2003, så då ska Rasmus få prova på. Redan i år ska han få bli introducerad, då han ska få följa med oss när vi ska åka skridskor nere på en spolad plan här i närheten. Så jag håller på att leta efter skridskor i storlek 24 och lite andra tillbehör som kan vara bra för honom när han ska lära sig, självklart så kommer jag aldrig att släppa honom på isen, utan jag kommer att åka runt med honom, för att han ska få uppleva känslan av att åka skridskor på isen. Förra året så åkte jag med honom och han älskade det, fast då räckte det med vinterkängorna och att bara glida runt, eftersom han då inte hade lärt sig att gå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.