Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

6 november 2012

Grattis på födelsedagen Anna, min älskade systerdotter!

Rasmus sover middag just nu och det gick utmärkt att lägga honom i juniorsängen när han skulle sova. Jag var like skeptiskt till ifall det skulle funka på dagtid, men det gick bra. Så nu har han sovit i drygt 1 timme och ska snart vakna.

Jag har haft en underbar pratstund med den bästaste Katrine på telefon, vilket verkligen var på tiden, för nu känns det som att det var evigheter sedan vi pratades vid senast. Och det var jätte roligt att få höra hur det går för dem och hur de mår. Så nu är jag nöjd och klarar mig ett litet tag. Måste se till att få en dag över, så att vi kan åka och hälsa på dem igen, nu är det över 3 veckor sedan vi sågs och hennes lilleman har tydligen gått upp massor i vikt sen jag var där senast. Han blev 1 månad igår och det är jätte skönt att höra att han äter bra och går upp i vikt som han ska (eller mer)!

Jag håller på att tvätta och ska strax ta och hänga upp tvätten innan Rasmus vaknar. Sen blir det att förbereda middagen för idag och ge Rasmus ett litet mellanmål. Jag ska nog också ta mig något litet att äta.. igen... Alltså, hungrig det är jag alltid, och då menar jag bokstavligen alltid! Det spelar typ ingen roll om det var en kvart sen jag åt middag, jag skulle lätt kunna äta lite till om någon frågade om jag ville ha mat. Haha! Men bäst är att jag ännu inte går upp i vikt av att äta hela tiden, tvärtom! Jag har gått ner 2 kg på 2 månader.. och det känns som ett lagom tempo i början av min viktnedgång, som är 14 kg. Så 2 kg borta, nu återstår det bara 12 kg kvar, sen ska jag utvärdera mig själv och se om det behövs försvinna ytterligare några kg eller om det känns bra där. Om 12 kg så är jag nere på 55kg och min målvikt är 53kg. Men jag har satt 55kg som en utgångspunkt eller ett "mellan-mål", för att se om det skulle räcka.

Nu blir det en kopp kaffe, sen tvätten som är klar vilken sekund som helst!
Ha det bra! KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.