Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

8 december 2012

sömnlös..


Jag kan inte fatta, varför jag ska lida av sömnproblem?! Jag vill också bli trött på kvällarna, kunna gå och lägga mig och lyckas somna, precis som alla andra människor.. Jag avskyr att ha det såhär. Varje gång som jag går och lägger mig vid normal sovtid och försöker att somna, så resulterar det i att jag får fruktansvärd huvudvärk och panik, så jag måste kliva upp och då försvinner huvudvärken efter att varit uppe ett tag. Och så håller det på, varje gång jag försöker att sova. Så för att jag ska kunna sova, så måste jag hålla mig vaken i så pass många timmar/dygn, så att min kropp inte har något annat val än att somna. Och jag AVSKYR att leva så.


Innan jag fick Rasmus så gick jag på sömntabletter för att kunna somna om kvällarna.. Och jag fick prova 5 olika sorter innan läkarna och jag hittade en som fungerade på mig. Sjukt att 5 av 6 inte funkade. Jag kunde inte somna, förrän jag fick mirakeltabletterna -  Men nu så rekommenderar min läkare mig att vänta med att börja med sömntabletter tills Rasmus har blivit äldre. Och det kan jag förstå, eftersom han fortfarande vaknar om nätterna. Med sömntablett så skulle jag inte höra/märka/vakna när han vaknar, så jag vill inte börja med det nu heller, det skulle jag inte känna mig trygg med. Så nu får jag väl leva såhär, tills tiden är rätt och kan börja ta sömntabletter igen..


Jag längtar tills jag kan få leva normalt igen och kunna sova om nätterna.



OVER AND OUT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.