Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

29 januari 2013

29 januari 2013

Huhannamej.. Vad kroppen är seg när man är sjuk. Känner mig som en zombie och har gjort de senaste dagarna. Men livet fortsätter iallafall och det är bara att bita ihop och kämpa igenom dagarna..

Jag nämnde i mitt förra inlägg att jag skulle spela Diablo 3.. Och skrev då att jag skulle spela lite.. (notera lite). Haha, jag råkade spela ut hela spelet. Jag fastnade direkt och ville inte avsluta, för det var så roligt. Det tog bara 15 timmar ungefär, uppdelat på 2 dagar. Men! Jag är super nöjd och det var ett riktigt bra och roligt spel, jag verkligen älskade det. Så nu har jag börjat spela om det igen, men gått upp en svårighetsgrad.


Jag spelar en karaktär som kallas Barbarian (Den har en mängd olika förnyade färdigheter till förfogande baserat på användning av fysisk förmåga. Barbarian kan kasta sig som en virvelvind genom massorna, hoppa över klippor och krossa motståndare vid landning. Den energikälla som används av barbaren är vrede (fury) som genereras genom att bli attackerad av fiender, attackera fiender samt speciella förmågor (skrik, battle cries). Barbarians vrede börjar sjunka om man är utanför strid ett visst tag.) och mitt spelnamn är dagalie.



Det är verkligen roligare med lite mer motstånd kan jag ju säga. Så det är min tidsfördriv numera på min lediga tid, exempelvis när Rasmus sover eller när han är på dagis. Jätte kul att kunna få timmarna att springa iväg så man slipper känna av ensamheten och tomheten när Rasmus inte är hemma.

Idag kom höghastighetsmodemet till bredbandet hem och HDTV-modulen, till mitt nya ComHem Digital-TV HD. Så nu har vi fullt utbud igen med tvkanaler. Woho! Känns helt underbart att ha TLC, Discovery, Disney Jr och TV4 Fakta igen. Så nu är vi nöjda igen. Rasmus låg på soffan och var lugnt under en väldigt lång tid idag faktiskt, vilket var väldigt skönt att se. Men det var väl för att han kunde se på sina favoritprogram igen på Disney Junior. Så han var jätte glad när han kom hem från dagis idag och märkte att Händige Manny var på TV igen. Igår kopplade jag även in TV och DVD på hans rum, så han kan ligga/sitta på sin madrass på golvet och kolla på film i sitt eget rum nu. Det var också väldigt uppskattat. Och för mig underlättar det en hel del, för då håller han sig inne på sitt rum med sina leksaker och jag slipper ha dem utspridda över hela lägenheten, pga att han ska ta med sig alla leksaker till TV när han ska kolla på film.. Men nu har jag löst det för alla och det är jätte bekvämt!


+
 


Så lite energi har jag faktiskt, trots att jag är sjuk. SKÖNT! Var även och handlade idag, tog en fika på AndraVåningen med Daniel. Träffade även på Cassie när vi skulle gå därifrån, så hon påminde mig om att jag ska slinga hennes hår någon dag nu framöver. Får se när bara.. Till helgen blir det möjligtvis att vi åker till Karlskrona över helgen och spenderar den hos Daniel, så jag och Rasmus ska ner till Katrine och hälsa på och sen på lördagen så kommer Malin och Patrik ner och ska gå på stan med mig och Rasmus. Daniel ska ändå över till en kompis och lana i helgen isåfall. Så vi passar på att spendera tiden med mina vänner i Karlskrona när vi ändå är där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.