Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

23 mars 2013

Då var det lördag igen..

Idag fick jag sovmorgon, vilket faktiskt gjorde mig lite sur.. Jag hade helst velat kliva upp tidigt som varje dag, för att inte förstöra rutinerna. Men det tyckte inte Daniel. Så hoppas att jag kan sova vid rätt tid ikväll. Dagen började rätt sent pga det, så det blev en runda till affären en stund efter att jag hade vaknat. Men innan vi gick så sorterade jag upp all smutstvätten och slängde i en maskin som var klar lagom tills vi var hemma. Skönt att det sköter sig självt liksom, men ändå blir ordentligt gjort. Men men, väl nere på Willys passade vi på att storhandla. Hade gjort en shoppinglista hemma som vi tog med till affären, vilket jag alltid gör. Och i affären så räknade jag ihop varje summa från varorna, både med kalkylatorn och skrev även ner siffrorna på baksidan av inköpslistan. På så sätt så visste jag den exakta summan innan vi kom till kassan. Och det var bra! För när vi var redo för kassan så hade vi handlat för 1000,03kr och i kassan så fick jag betala 1008kr, vilket jag blev väldigt upprörd över. Så jag gick direkt till förbutiken och påpekade att de hade tagit för mycket betalt för äggen och glömt ge mig rabatten på blöjorna, så jag fick tillbaka de pengarna och dem rättade till felet. RÄTT SKA VARA RÄTT! Men nu har vi mat och annat hemma så vi klarar oss i ett par veckor, innan det är dags att handla igen.

Så nu blir det snart att fixa mat, som blir spagetti med köttfärssås. Väldigt gott, en av mina favoriträtter. Senare blir det att sitta och ta det lugnt framför datorn, spela lite StarCraft2 och Call of Duty - Modern Warfare 3. Kanske att vi hinner med nån film innan vi är för trötta också.. På Netflix har man ju en hel del filmer att välja mellan. Skaffade det häromdagen. Det är fördelen med att äga en Samsung SmartTV, för då har man det direkt i tv och slipper streama från datorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.