Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

24 mars 2013

Nu är det som det ska vara igen.

Älskade barn. Vad det är skönt att ha dig hemma igen!


Han blev jätte glad av att komma hem igen, det märktes på honom. Men han hade blivit förkyld igår sa hans pappa och det märkte jag direkt när han kom innanför dörren. Hoppas bara inte att han blir sjuk igen. Han behöver få vara frisk ett tag. Stackars liten. Vanligtvis så är han väldigt energifylld och stojjig, men idag är han hängig och gnällig, så det märkt att förkylningen tär på honom. Han är inte sitt vanliga jag idag. Men med vätska, mat och sömn så blir han snart frisk igen. Det blir att passa på och gosa extra mycket nu när han är sjuk, för det är bara då som han accepterar att sitta i famnen och mysa.. När han är frisk så har han inget tålamod eller ro till att sitta stilla. Efter att pappa hade åkt, så ville Rasmus sitta i vagnen framför tv och ta det lugnt och det fick han givetvis göra. Så då fick han lite mellis också, ville se hur hans aptit var. För om han har aptit nu, så kanske han äter bra sen vid middagen också.. Jag kan ju inte annat hoppas på det iallafall. 

Ja, på tal om middag..?! Vad ska man laga idag tro? Har massor av maträtter i tankarna, men vad ska man göra? Det finns så mycket som är gott och som är smidigt att laga. Men jag har beslutångest just nu känner jag, så det blir att fundera lite till.. Ska se om jag kan få några idéer utav Daniel. Jag är hungrig!


-------*------*-------

Åh vad det är underbart att äntligen ha familjen samlad igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.