Lilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

19 april 2013

v. 5 (4+6) - första besöket hos barnmorskan

Ja, idag var vi på vårt första besök hos MVC. Jag trivdes jätte bra med min barnmorska, hon var verkligen förstående och omtänksam. Hon brydde sig och tog mig på allvar, när jag berättade hur jag mådde. Hon tyckte därför att det var väldigt viktigt att vi fick en läkartid, så de kunde göra ett vul och se om orsaken till min smärta syntes. Att se om det var tvillingar, skulle de också kolla om. Då livmodern växer dubbelt så fort när man väntar tvillingar, så kan det upplevas mycket smärtsammare i början när livmodern växer. Så det var också en möjlig orsak. Annars kan det var utomkvedshavandeskap, men då jag inte blött, så behöver vi nog inte oroa oss, men även det kan orsaka den sorts smärta som jag känner och det vill de kolla upp. Så på måndag ska vi till gyn och få det undersökt med vul. Sen i veckan därpå, så ska vi på läkarbesöket och lämna prover, samt göra ytterligare en undersökning för att utesluta allvarliga orsaker. Så jag är lite nervös och orolig just nu, att det ska vara något farligt. Vill ju inte att det ska vara några fel. Men tankarna går inte att styra. Eftersom vi inte vet exakt hur långt gången jag är, så ville hon även få det konstaterat, men hon trodde på ett ungefär att det kunde vara som jag har räknat ut själv.. Men för säkerhetens skull så ville hon veta. Och det är ju inte fel. Ett decemberbarn lär det nog definitivt bli ♥


Ikväll så gjorde jag smörgåstårta, som jag och Daniel kunde gotta oss med under kvällen. Och det var jätte smarrigt. Så därför tänkte jag läska er med en bild på den. Vi körde på en snabb variant, så vi skippade tomaterna och citronen ovanpå, eftersom jag ändå inte tycker om det, haha! Men givetvis med massor av räkor och riven ost på. Så nu är morgondagens frukost, lunch och middag färdig. Trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

här ska ni givetvis kommentera mitt inlägg

Välkomna åter!

Tack för ditt besök!
Jag hoppas du kommer tillbaka.